fredag 7 januari 2011

MyDog dag 1 och 2

Nu ligger jag i soffan, utslagen efter två stycken fyllda MyDog dagar. Freja sover tätt intill mig, och är nog ganska slut hon med... Det tar på skallen att hänga på mässan :)
Igår på agilityuppvisningen i finalringen så startade vi näst sist i vårat lag, och Freja var raaaabiat när det äntligen var hennes tur. Hon for iväg som ett skott och jag han inte få en centimeters försprång. Hon dundrade förbi slalomingången efter hon halkat ut ur tunneln, men skötte sig sedan strålande resten av banan. Mattan var riktigt hal, och jag kan tillägga att det inte är yberlätt att få min hund att lägga in en lägre växel, man kan nog till o med gå så långt och säga att en lägre växel inte existerar.
Jag hann med en bra shoppingrunda där det blev ett klassiskt Back on Track täcke till Freja, som vi även broderade med hennes namn. Köpte även ett nättäcke, som båda hundarna ska kunna använda. Köpte även en vattenskål att ha i bilen, färgglada bajspåsar, tuggben, godis och ett par fleecefodrade täckbyxor. Idag har jag köpt en kampleksak i läder och mer tuggben, som Stella smaskat nöjt på sedan jag kom hem. Efter en rejäl runda i snön ligger även hon nu och sover gott.
Vi har hunnit titta på uppvisningar, agilitytävlingar och träffat en hel massa härliga hundkompisar - precis som MyDog ska vara.
Idag har jag även stått i Hundens Hus monter och träffat massa trevliga människor som kommit förbi.
Jag och Freja har även träffat goaste Mikaela, som Freja bodde ett tag hos innan hon kom till mig. Mikaela äger numera Frejas brorsdotter Pam, som jag fick se bilder på. Hon är jättelik Freja, de har till o med samma fläck på nosen :) och verkar ha samma humör. Vi ser fram emot träningspass och valpmys snart Mikaela!
Nu kryper vi ner i sängen alla tre för att ladda upp inför två MyDog-dagar till :)
Imorgon kör jag och Freja våran sista MyDog-uppvisning för i år, 12.30 i finalringen.

Inga kommentarer: