onsdag 9 februari 2011

Vårkänslor

Igår förmiddag åkte jag och tjejerna upp till klubben för att se om det fanns någon barmark att promenera på... Det fanns det faktiskt, men obright som jag är så valde jag att gå genom skogen och "gena" över fältet. Big mistace, och det jobbiga är att jag har gjort det här misstaget flera gånger tidigare. Det blev till att hoppa från grästuva till grästuva över hela det milslånga (ja faktiskt) fältet tills det att vi kom fram. Gick sådär kan jag tillägga, och isvattnet sipprade fint in genom kängarna mot slutet. Freja gav sig ut på halare vatten och gick igenom isen på ån vi passerade - ingen höjdare. Hon kan som värst ha fått sig en kallsup och skakade av sig det värsta på en gång. Tur att hon kutar runt så mycket att hon snabbt får upp värmen igen.
Väl tillbaka på klubben efter en timmes "promenad" (eller balans-hoppning) så kunde jag med ett stort leende på läpparna dra fram ett par hopphinder. Vilken dröm :-) Det är äntligen barmark på klubben och vi kunde avnjuta årets första agilitypass utomhus. Solen sken och hundarna var glada. Gaaaalet så bra :-)
Jag försökte mig på ett pass med infostarter (Jennys senaste påhitt) med båda hundarna och Stella fattade snabbt galoppen. Freja däremot kammade noll :-) Men det blev bättre o bättre. Det blev även lite fortsatt träning på bac och runtsvängar, och där var det ombytte roller. Freja hade näst intill signalkontroll på kommandona och Stella hoppade hej vilt som hon kände för det :) Haha.

Det var en helt vanlig tisdag igår, men trots detta blev jag bjuden på resturang i all vardaglighet :) Älsklingen och jag åt trerätters på en resturang nära Avenyn och hade det bra. Hundarna låg hemma och snarkade ikapp under tiden ;-)

Sen kan jag glatt meddela att vårat lag numera existerar officiellt. Det är jag och Freja, Jeanette och Pax, Eva och Wazz och Sofia och Mitch som kommer att gå ihop under samlat namn under sommaren och få ihop massa bra träningslopp för våra hundar. Första träningen är avklarad, och numera finns vi dessutom officiellt registrerade under namnet Team Adrenalin :-)

Inga kommentarer: