måndag 28 februari 2011

Vi har flyt :)

Vi har haft en kanonhärlig helg i Kristinehamn, jag och flera härliga agility-vänner.
Vi var på tävlingsplatsen runt 7 och första klassen var agility A. Freja gick finfint, var kanske liiite för snabb av balansen, men resten kändes kanon. Det blev två rivningar, där jag i efterhand ser att jag kunnat rädda den innan a-hindret genom att räta upp henne innan. Vi slutade på en 17:e plats med klassens näst snabbaste tid. Känslan i loppet kändes kanonfint, vi var verkligen ett team!

I hoppklass A var jag lite snurrig, men hann räta upp mig som tur var och vi gick i mål med vårat första nollade lopp - någonsin! Det kändes verkligen underbart och jag svävade på moln efteråt. Vi hamnade på en stolt fjärde plats och fick våran första pinne i Hoppklass 1. :)

Sen var det dags för hoppklass B och där blev det ytterligare ett härligt lopp. Det blev en rivning vid en tightsväng, vilket vi ska hem och träna mer på! :) En ganska bra tid och en 16:e plats.

Inför agilityklass B var Freja totalhyper och fullkomligt rabiat...! Hon kändes helt okontaktbar och var väldigt lätt i rumpan i starten (dock helt godkänd). Kontakten på balansen kändes mycket bättre här och till och med gungan gick fint! (efter ett litet extra-ryt från matte) Det blev ett nollat lopp och vi tog hem segern! :)

Freja har aldrig gått så bra förut och jag är galet lycklig över detta oerhörda framsteg! Hennes första nollade lopp någonsin och det ledde till två pinnar.
Vi hade en riktigt härlig dag, där flera av våra härliga vänner också tog med sig ett gäng pinnar hem, bland annat Sofia, Anna och Emma.
Agility är verkligen det bästa som finns.

6 kommentarer:

Anna sa...

Grattis Elin! Du är grym!

Camilla och terroristerna sa...

Vilka lopp, ni är fantastiskt duktiga,
stort grattis till er!!

Kram

Jessica sa...

Jag är mållös.... NI är helt amazing!!!:) Grattis

Malin & Stella sa...

Grattis till dom fina loppen! Duktiga ni är!=)Hade tyvärr ingen möjlighet att ta mig till Kristinehamn, hade vart kul att se er... Men grattis igen, supersnygg!

Elin sa...

Finfina lopp! Ni är grymma! :-) Grattis igen till pinnarna och era fina lopp! Kram

Hanna sa...

Jag älskar Annas kommentarer!!!