tisdag 15 mars 2011

Ah, vilken underbar, fantastisk förmiddag vi hade igår. Vi mötte upp Emma och hundarna vid klubben strax innan tio och vi begav oss ut på torsdagsrundan. Solen sken, värmde och det var helt underbart. Vi stannade till i en solig glänta där hundarna kunde fortsätta att dundra runt, och jag o Emma fick tid att lapa sol och knäppa massa söta bilder på jyckarna. Stella låg för sig själv i en ljungdriva, och Freja njöt av att få busa runt med bästa polaren!
Efter två timmar i skogen var det riktigt härligt att dra ut agilityhindren på grusplanen där det var mjukt och fint igen :) Vi fick till en rätt rolig kombination med en lång start, en runtsväng, svår slalomingång och threadle där vi nötte bakombyten tills vi storknade. Både Stella o Freja gick fint och det var såklart härligt att få köra agility!!!
Dock fick jag fruktansvärt ont i min vänstra fot en stund in i agilityträningen, vilket såklart kändes trist. Kände samma smärta i helgen, och det kom o gick lite. Det blev inget gymbesök pga detta, utan åkte hem med hundarna efter över tre timmars solsken :)
På kvällen begav jag mig mot Vallda där jag hade kursstart i Agility och Freestyle, vilket gick bra även om jag höll på att frysa fötterna av mig. På vägen hem började foten göra ont igen och hade svårt att ta mig från bilen till lägenheten... Jag låg sedan i sidoläge resten av kvällen, med foten stilla - men det fortsatte att göra ont. Jag vet verkligen inte varifrån det kommer det här, men satan vad det irriterar mig.
Har sovit bra under natten, och smörjde in foten med zonsalva när jag gick o la mig. Inte sjutton hjälpte det, tror nästan att det värre idag. Det gör riktigt ont att stödja på foten och har satt på mig flera strumpor och tofflor för att få foten kännas lindad, det hjälper faktiskt lite. Ska åka till Apoteket om en liten stund och köpa mig ett bandage, så jag kan packa in fossingen ordentligt sen. Hundarna måste ut dom med, men då en promenad inte lockar mig särskilt åker jag nog till klubben och släpper hundarna vind för våg en stund ;)

Inga kommentarer: