torsdag 3 mars 2011

On fire!

I tisdags tog jag mig till gymmet på förmiddagen och det var riktigt gott att få svettas lite :) Det blev 20 min på orbitracen, 5 min rodd och 25 min på löpbandet där jag sprang ca 2,5 km. Det kändes riktigt skönt att springa och det kändes dessutom riktigt lätt med! :) Det var länge sen jag sprang, men det kändes skönt att veta att all kondition åtminstone inte hade försvunnit. Idag blev det ytterligare en gymvisit och jag gick ut lite hårdare idag, då benen kändes starka. Började med samma uppvärmning, 20 + 5 rodd och sedan kastade jag mig upp på löpbandet igen. Det blev sammanlagt 45 minuter på löpbandet där jag sprang i fyra-minuters-intervaller och vilade tre. De sista 5 minuterna ökade jag upp tempot rejält och jag kände mig riktigt, riktigt stark! En för j-kla härlig känsla. :)

Nu ska jag ta mig ut i skogen med hundarna, vi ska våga oss på torsdagsrundan igen (trots tisdagens abrupta överfall) och vi håller tummarna för att vi får vara ifred idag. Sen ska jag ta mig till jobbet och jobba på kontoret i alla fall en timme och sen hålla en kurs i Spel & Lekar, vilket ska bli roligt! Efter det får vi besök av åtminstone Emma & Egon för ett lydnadspass på jobbet, vi måste genrepa inför söndagens tävling :)

Bilderna för dagen föreställer Freja och en liten Sia :)

1 kommentar:

Sofie sa...

Å vad hurtig och duktig du är! Och vad roligt att det är tävling igen i helgen, kommer gå superbra :)

Kom förövrigt att tänka på fantastic får igår av någon anledning... Jag hoppas jag får träffa dig och Freja något i år.!:)
Kram!