tisdag 8 mars 2011

Uppåt igen

Det var riktigt skönt att dra täcket över huvudet igår, efter en förskräcklig dag - men efter regn kommer solsken! :) Har haft en otroligt härlig dag, fler sånna tack! Började förmiddagen med en kort promenad med jyckarna i solen och begav mig sedan mot gymmet. Värmde upp med den vanliga rundan på orbitracen, följt av roddmaskinen. Sen blev det löpbandet igen och även idag kändes det riktigt lätt :) Det blev 4,7 km på dryga 45 min. Gick två-tre minuter och varvade med 5-7 min joggning. Skulle ha blivit 5 km såklart, men fick så nedrans ont i foten att jag var tvungen att ge mig.
Halv ett befann jag och hundarna oss på klubben, där vi mötte upp Linda & Cassie. Vi körde lite agilityteori och gick sedan ut på en promenad i det ljuvliga solskenet. Vinden var nästan varm den med - ja, en helt perfekt dag för agility med andra ord. Linda & Cassie fick sig en riktig genomkörare, och åkte hem med blodad tand tror jag allt :) Då de sköt rejält på skjutbanan, fick Stella sitta kvar i bilen, medans Freja fick sig ett rejält pass på agilitybanan.
Vi tränade på att få flyt (och rätt väg) i bakombyten i följd, tränade på signalkontroll för back/runt-svängar och dessutom att komma efter en raksträcka i högfart, för att sedan svänga tight - och då inte riva. Rivstatistiken är jag nöjd med, det var bara några bommar som föll och jag är galet nöjd med min lilla gangster. Hon var dundertaggad, men fokuserad som få och lärde sig efter varje "misstag". Det var dessutom en väldigt tyst Freja, och hon vände inte upp mot mig en endaste gång för hennes sedvanliga utskällning, då hon antagligen anser att jag är för långsam, för otydlig, eller att hon bara tappar humöret. Så idag var vi ett team med stort T.
Hon lär sig mina signaler bättre och bättre hela tiden, jag kan minska signalerna och hon går lika bra för det. Det går framåt ska ni veta :)
Bådar såklart jättebra inför helgens tävling i Linköping, men jag åker dit med samma inställning som jag alltid försöker ha :) Träning, erfarenhet och att ha roligt! (Sen är det förbaskat kul att vinna med såklart, haha - och självklart siktar vi på toppen hela tiden)
Kvällen har jag ägnat tillsammans med Sofia, Hanna och Jeanette, på min första pubquiz. Galet trevligt, och hrrm ja, något lag ska ju komma sist ;-)

Inga kommentarer: