torsdag 17 mars 2011

Jag har råkat ut för något djävulskap, jag säger då det. Har fruktansvärt ont i min fot - mest hela tiden. Det spelar ingen roll om jag inte belastar den, det värker ändå :/ Har lindat den ordentligt, men har svårt att få till det bra, gör ännu ondare när jag lindar den hårt - och hjälper inget alls om jag lindar för löst. Hittar inget mellanting heller.
Blev en haltande promenad vid klubben igår, en runda vi inte brukar ta annars - skönt med miljöombyte och solen strålande helt fantastiskt varmt! Jag satte mig på en stubbe en stund och bara lapade sol, var dessutom såklart extra skönt då jag fick vila foten då med :P
Innan jobbet var jag och lämnade av några papper till Camilla, och sprang rakt in i en sko-rea. Då jag har vääääldigt ont om pengar just nu, så var det egentligen inget för mig. Men då jag funderat på om fotsmärtan kommer pga dåliga skor, så blev det faktiskt så att ett par svarta Reebook fick följa med mig hem. 300:- spänn, billigt som satan och de är faktiskt riktigt sköna att gå i.
Hade sedan en grymt trevlig dag på jobbet där jag bland annat fick hoppa in som figurant på Terapihundsutbildningen. Alltid lika spännande att se dessa fantastiska hundar i arbete.
Freja fick vara med på kurs igår igen, och visa upp lite grunder i klickerträning. Hon skötte sig strålande och jag var återigen stolt som en tupp.
Idag har det blivit lugna gatan här hemma, med en kort promenad och sedan längre shejpingpass med båda hundarna. Kändes fint och de var som vanligt glada för att få jobba lite extra :)
Jag har även passat på att baka lite bröd, och det blev så himla himla gott och så fruktansvärt simpelt :) Det är en ganska söt limpa, och jag öste i russin då jag tycker att det är så galet gott. Mumsmums :)

Världens godaste russinlimpa!
3 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
1 tsk bikarbonat
1,5 dl russin
0,5 dl socker
1 dl sirap
3 dl turkisk yoghurt eller fil. (jag tog turkisk yoghurt)
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda ihop de torra ingredienserna först, tillsätt sedan yoghurten och sirapen. Häll smeten i en smord och bröad limpform (jag tog en för en avlång sockerkaka)
Sätt in i nedre delen av ugnen och låt grädda i ca 30-40 min.
Enjoy :)

Inga kommentarer: