söndag 6 mars 2011

Himmelska Hajom...!

Åh en sån härlig helg jag har haft/har. :-)
Fredags var en riktigt bra dag på jobbet och jag fick massor med nya träningstips från världens bästa Catta. Vi tränade massa inkallningsövningar med Freja och det var så jäkla roligt...! Freja hade även fått sig ett par nya shejpingpass under dagen och jag började få fram ett nytt beteende, att Freja ligger helt på sidan, och det blev så himla gulligt. Det svåra blev dock såklart att få henne att ligga kvar. Med Catta på plats så fick jag såklart massor med bra tips och vips så ligger Freja som frusen på sidan. :)
Efter kurs och mer jobb så hämtade vi upp Emma & Theo och vi gick torsdagsrundan på klubben. Det var riktigt skönt att ha sällskap av Emma, och även om man var aningen vettskrämd så kändes det gött att kasta sig upp i sadeln direkt. :P Efter promenaden åkte vi och handlade lite krubb och åkte sedan hem till mig för att tillaga läckerheterna :) Det blev fisksoppa och riktigt gott i slutändan. Sen blev det en härlig myskväll med TV-zappande, skratt och härligt snack.
Igår vaknade jag tidigt av att solen sken in genom fönstret, lycka! Jag och Peter åkte ut till Hajom tillsammans med hundarna, som skakade av glädje när bilen stannade. Vi tog en långpromenad och det var underbart härligt. Strålande sol, inte ett moln på himmlen, drygt 4-5 grader och nästan vindstilla på sina ställen. Det var helt fantastiskt att gå omkring i skogen, över fälten och på vägarna i Hajom igen, som vi har längtat! Hundarna var såklart överlyckliga och Peter och jag njöt i fulla drag. När vi kom hem till stugan igen var vi trötta, men nöjda och slog oss ner på trappan på altanen och solade oss. Det var helt vindstilla, hundarna fortsatte kuta runt och busa och jag & Peter kunde avnjuta ostmackor och varm choklad i fred. Helt underbart!
När vi vilat upp oss passade vi på att köra inkallning med störning med Freja, Peter fick vara min assistent, och sedan stadga med Stella ute på fältet.
Underbar daaaag! :)

Inga kommentarer: