tisdag 22 mars 2011

Framsteg

Det börjar äntligen kännas bättre i min fot nu, även om det fortfarande gör lite ont då och då. Tanke var att jag skulle ta mig till gymmet idag, då jag förlorade två pass förra veckan pga foten, så det hade behövts... Men nu har jag såklart fått ont i andra foten, och håller mig på mattan idag med.
I helgen har jag och hundarna befunnit oss i Ulricehamn där jag har suttit och haft teoretisk genomgång av Tävlingsledarutbildningen. Det har varit jätteroligt och jag har lärt mig en hel del :) Har påbörjat mitt teoretiska prov, som är en hemtenta, och det känns som att jag har rätt bra grepp om det mesta.

Idag har vi haft en härlig dag i solskenet. Jag och tjejerna har varit på klubben och kört agility i solskenet. Underbart :) Fick till en riktigt bra kombination som jag ändrade runt lite på. Det blev en himla massa jaakkosvängar och det ska jag nog köra på oftare om jag kan. Kunde lägga mycket ansvar på hundarna, få till tighta svängar, riktigt bra tryck framåt och jag kände verkligen att jag kunde jobba på offensivt! Båda hundarna gick riktigt bra och Freja fick även träna på sin akilleshäl, hoppa tight när jag står still och hoppa tight efter en lång raksträcka (utan att riva). Stella har samma problem, att svänga tight efter en raksträcka (vilket inte är så konstigt), men hon har ett annat problem - hon river inte, hon låter bara bli att svänga ;) Men efter en liten stunds tragglande så började det sitta mer o mer.
Det blev svettigt värre efter en stund, då solen värmde rejält och jag jobbade hårt med hundarna. Blev att ta av sig jackan och ångra att långkalsongerna åkt på i morse.
Hemma har jag dammsugit, bakat ett till bröd (nummer 3 i ordningen) och påbörjat en röjning av trädgården, som ser förtaskig ut.
Nu ska jag iväg till Vallda och hålla två kurser, men hade hellre krypit ner i soffan bredvid mina sovande voffsingar.

Inga kommentarer: