onsdag 20 april 2011

Good and baaaad.

I söndags efter att vi kom hem så hände det en tråkig grej, väldigt tråkig - jag börjar med den så jag kan avsluta gladare.
Min iPhone har försvunnit. Jag hade den när jag och Peter var ute och åt middag, sedan är den väck. Kaputt. Gone. Lost. Lär-aldrig-se-igen. Jag hann bara ha den i drygt en månad, och hjälp vad jag saknar den :( Har börjat smälta den här hemska situationen lite nu, och har gått över förnekande-fasen in i acceptans.

Nu till det lite trevligare - i form av en helguppdatering.
Sofia, Jeanette och jag kom ner till vårat enorma vandrarhem i Kristianstad runt 20.00 på fredagkvällen och somnade sedan gott i våra sängar. Vid halv åtta var vi på plats på tävlingsplatsen, fick uppackat vårat tält och lagom till det försvann solen - och kom inte tillbaka.
Vi har under helgen kört åtta lopp, Freja o jag och jag är nöjd med mycket! Dock fick vi slalomproblem, vilket faktiskt inte hör till vanligheterna. I ett lopp behövde vi fem-sex omtag för att få det rätt. Slalom har hört till Frejas styrka, och det förbryllade mig en aning.

Alla kontaktfält + gungan har varit perfekta och med det är jag mäkta nöjd! Vi gick in med inställningen att verkligen TRÄNA och inför det första loppet tränade vi alla fyra på sådant vi inte brukar "våga" göra, eller liknande. Jag satsade på bakombyten då Freja ofta river då, och vi fortsatte med samma träningstänk under helgen - vilket var väldigt nyttigt. Det var en riktigt, riktigt härlig premiärhelg med laget och jag är så nöjd :) De tre stora killarna och lilla Freja har alla gjort en jätteinsats och fungerar väldigt bra ihop. Vi tog en långpromenad på lördagen efter klasserna var klara, och det var grymt härligt att gå med alla hundarna lösa i skogen.



Här får ni se vårat sista hopplopp, som jag är väldigt nöjd med. Slutade på 15 fel och en bra insats från min lilla råtta :) Jag lovade mig själv att reagera mer vid rivningar innan detta loppet, då vi lekt lite plockepinn, men i detta loppet så kom hon jättefel på båda hindren och ja, jag ville inte rätta henne då jag kände att hon verkligen inte haft någon bra chans.

Inga kommentarer: