måndag 11 april 2011

Heldag och helt slut.

Igår blev en riktig heldag på klubben, men åh så härligt det var. Vi arrangerade en riktigt bra deltävling tycker jag och jag är stolt över mig själv, men mest stolt är jag över mina underbara klubbkompisar som ställer upp i vått och torrt med funktionärsuppgifter m.m. Solen sken från början till slut och merparten av alla gick omkring i t-shirts. Härligt värre! Jag fick själv korva av mig långkalsongerna för jag höll på att svettas ihjäl, och sen var det bara att gå i t-shirt resten av dagen - helt ljuvligt. Solen tog riktigt bra och jag var glad att jag smort in ansiktet med lite solskyddsfaktor, då jag faktiskt blivit lite röd på ena kinden efter lördagens vistelese i campingstolen. Freja gjorde ett kanonfint hopplopp och ledde inför sista klassen, där tappade vi dock en himla massa och drog på oss femton fel. Hon hamnade på femte plats och tog den sista kvalplatsen till regionsfinalen, vilket såklart känns jätteroligt! :) Stella var väldigt påverkad av skjutbanan även igår men gjorde två fina insatser ändå. Hopploppet kändes grymt bra och där drog vi på oss en neslig vägran... I agilityloppet blev det lite för mycket, då de sköt precis innan vi skulle in på planen och det blev 15 fel även för Stella i agilityloppet.

Dagen flöt på väldigt bra, med första start runt 11 och prisutdelning runt 16. Tyvärr hade vi inte fått alla priser, och det hela blev lite dumt - men vi är ändå jättejättenöjda allihopa och ser fram emot att även arrangera regionsfinalen om några veckor! :) Sarah, Tina och jag tog sedan en promenad runt golfbanan i någon timme och det var grymt skönt. Jag svettades i min tröja och softshelljacka....! Hundarna var glada och solen fortsatte skina. Efter lite förberedelser och städning så var det dags för kursstart och det flöt på som det skulle det med. Vid niotiden åkte jag och Emma till slut från klubben för att ta oss hem, då vi var tvugna att stanna längs med vägen för lite älgsafari. Var lite häftigt att stänga av bilarna, lysena och stå utanför bilarna och studera de där bjässarna som jag är så fasligt rädd för...!

Inga kommentarer: