lördag 9 april 2011

Theo är bäst! :)

Bitvis är min hund koncentrerad, jätteduktig och jag är ofta så stolt över henne. Men ibland är det kämpigt :( Kan ju säga att Freja är den enda som under dagen har gjort utfall PÅ planen, mot publikens hundar. Yepyep. Men som sagt, bitvis gick hon jättefint och vi fick egentligen ganska så få nedrag - det vara bara det att de nedragen vi fick var stora :P Vi slutade på 63 poäng av 100 möjliga och förutom det lilla utbrottet så är jag nöjd med min lilla gangster. Emma och Theo däremot, visade i fortsättningsklassen vart skåpet skulle stå! Första starten och de hade inte ens tränat på skyltarna innan, haha, och tog hem klassens förstaplats med 94 poäng! Otroligt inspirerande! :) Grattis även till Sarah & Combat som idag tog sitt tredje 1:apris och därmed kammat hem titeln LP1 :)

Igår hade jag två stycken trevliga kurser på jobbet och på kvällen blev det biljard - där JAG vann tre gånger! Haha, ett rent under då jag slog ner fler vita bollar än färgade, hahaha. Bäst av allt var såklart att Peter inte vann en endaste match. Vi har haft en lååång dag idag Emma och jag, där jag startade runt 10-tiden och Emma vid 17 ungefär. Sammanlagt blev det sju timmar på tävlingsplatsen och det var nog den värst planerade tävling jag varit med om, med mer än 1,5 timme utan att det hände något alls. Ingen banvandring, banbyggnad, klass eller alls. MEN vi kunde ha haft det väldigt mycket värre, då vi kunde njuta av en härligt vacker skogslinga och strålande sol hela dagen lång. Imorgon kör vi på med Doggy Professional Agility Cup hos oss på GHU, med första start runt 11. Kom gärna och hälsa på oss om ni vill! Vi har beställt strålande sol och en härlig tävlingsdag!

Inga kommentarer: