torsdag 12 januari 2012

Premiärrundan avklarad

Började dagen med att jobba 9-14 och fick gjort massa bra saker! Gjorde verkligen lön för mödan idag :o) Näe, jag brukar inte slappa men idag var jag verkligen grym ;o) Hihi. Direkt efter jobbet åkte jag upp till klubben där jag mötte upp Emma o Rebecca i skitvädret och vi tog oss ut på premiärrundan för 2012 och första rundan på över ett halvår. Hundarna var glada över att få springa rundor i leran :o)
Första sträckan höll jag på att dö, och besvikelsen var stor då jag kände att det inte fanns någon ork alls. Fick ont i benhinnorna och trodde att fötterna skulle trilla av pga smärtan. Men sen började det släppa lite i taget. Jag hittade en bättre rytm, benhinnorna kändes bättre och ja, det kändes faktiskt som en bra premiärrunda...! Jag får lägga in ganska många gå-pauser i nuläget, men när jag blivit lite varmare i kläderna ska jag puscha mig själv hårdare. 
Fick även in lite utfallsträning efter joggningen och träningsvärken kom typ direkt ;o) Efter att vi stretchat fick Freja köra lite agility, kontaktfält, slalom o lite svängar. Taggad till tusen...! 

Kom hem, åt sen lunch och duschade. Hundarna hade somnat i soffan och kröp ner för lite mys. Lite småfrusen efter duschen var det väldigt härligt med lite gos, och vad händer då? Jo Elin somnar såklart! Haha. Jag som klagar på att jag vill ha fler timmar på dygnet, sover på dagtid...! Mupp. 

Inga kommentarer: