söndag 15 januari 2012

Fortsättningen på veckan

Härlig fortsatt vecka har det varit...! I fredags blev det jobb under dagen och jag fick sällskap av Emma som kom för att rensa huvudet lite och fick en pensel i näven. Alltid härligt att ha dig där! :o)
När jag stod o handlade på kvällen kom en middagsinbjudan som jag inte kunde tacka nej till. Nämligen vitvinskokta blåmusslor hemma hos Hanna. Galet gott och var gott att få lyxa till det lite. Hade en hel del kalorier tillgodo från dagarna innan så det gjorde inte så mycket att jag spräckte min gräns på ca 250 kcal. Det var det värt :o)
I lördags morse så snörade jag på mig löparskorna igen och träffade Emma på klubben. Minus fyra grader, strålande sol och bara vi ute i skogen. Vi sprang samma grusväg, 5 km fram o tillbaka, som vi gjorde i torsdags. Nu var det en helt annan grej att springa och det kändes riktigt riktigt bra! Jag kunde plocka bort flera gå-pauser, kunde hålla ett jämnare tempo och fick mycket bättre kontroll på andningen.
Det är inte alls dumt att ha en gympalärare som träningskompis och jag får verkligen hjälp med mycket, tack kompis för att jag får ersätta din idrottsklass! :o)
Jag tror att de hade skyttetävling, för det var knökat med bilar samt många skott. För Stellas del gick det bra på sträckan på väg frän klubben, trots att de sköt mycket. Hundarna var lösa och sprang på som tokar, såklart. På väg tillbaka blev det dock koppel på tanten, och då blev hon lugnare direkt, vilket kändes skönt.
Väl hemma så blev det städning på schemat följt av en tupplur med ljudboken i öronen, grymt skönt. Fortsatte äta bra o räkna allt under dagen men sedan blev det planerat slarv under kvällen. Jessica, Jessika o Louise kom på besök för middag samt utgång. Blev en riktigt god middag och efterätt, som inte var livsfarliga kalorimässiga. Däremot vinet, bubblet och likören som åkte ner under kvällen var ju såklart rena katastrofen... :o) En middag som var planerad sen länge, så kände att det fick vara värt det ändå. Ska skärpa till mig under veckan i stället!

Inga kommentarer: