torsdag 19 januari 2012

Lydnadstaggade igen

Nu brinner lydnadsnörden i mig lite grann igen, och motivationen är just nu på topp! :o) Som kännt sen innan så brukar just motivationen för lydnaden gå lite upp och ner, och jag brukar ta emot den som den kommer.
Det är ganska ont om agilitytävlingar som passar oss nu under våren, så jag tänkte försöka fatta mod och ge oss ut på tävlingslydnadsplanen igen. Just nu känns det ganska bra, men man vet aldrig vad som kommer att hända när vi väl står där.
Just nu försöker jag få till så mycket störningsträning som det bara går - då det är vad vi behöver mest.
Häromkvällen var vi i Slottskogen för ett pass med Tina och igår var vi i Ruddalen och tränade. Massa störningar båda gångerna och det känns riktigt bra. Fin kontakt hela tiden, helt ostörd trots joggare, hundar, spårvagnar etc.
Viktnedsgångmässigt så leker livet just nu. Vågen stod på -2 kilo idag, och jag är på dag 11. Det känns stabilt och bra :o)
Har fått en extrasporre av Catta (förutom den uppenbara att bli hälsosammare, smidigare och starkare) och det är att få åka ner till ett spa i Varberg för en heldag med behandlingar tillsammans med henne. Ingen dålig morot eller hur? ;o)

Inga kommentarer: