tisdag 10 januari 2012

Dagen som gått

Då ska vi se hur dagen har sett ut kost och träningsmässigt då...! :o) Jag har gått ut "mer extremt" än jag trodde att jag kunde, genom att jag har vägt allt jag ätit... Jag tänker inte bli extrem, men jag kände att det var bra att börja med detta för att lära mig mer om vad allt jag stoppar i mig faktiskt innehåller... Jag fick ett litet bakslag efter lunchen (då sötsuget är som värst) och tog en liiiiten liten ruta mörk choklad. Tryckte in det i telefonen sedan och blev något chockad då jag fick fram att bara den innehöll 144 kcl.
Frukost: kaffe med mjölk, två skivor dinkelbröd med ägg + kaviar = 412 kcl
Lunch: 200 g kyckling, 80 g champinjoner, 6 körsbärstomater, 80 g creme fraiche = 764 kcl
Middag: 1 naturdiet bar = 209 kalorier
Mellanmål under dagen: 2 bananer, 125 g kvarg, 25 mörk mintchoklad = 460
Sammanlagt blir det 1845 kcal, och mitt mål var att inte äta mer än 1600 kcl under dagen, vilket känns rätt okej med tanke på att jag aldrig räknat kalorier förut...!
Jag har sedan promenerat samt styrketränat under dagen och därmed gjort av med runt 650 kcl också :o) Det känns som en riktigt bra start på min kick-start, och jag är taggad till tusen!

1 kommentar:

Mia sa...

Grymt jobbat!

Jag är på dag 9 av min VLCD kurs, har levt på mellan 800-900 kalorier dessa dagar. Jag skulle döda för riktigt mat just nu ;)!