måndag 9 april 2012

Gåsahoppet

I fredags åkte jag och hundarna ner till Lindome där vi mötte upp Linn, Hanna och alla hundarna. Vi stuvade sen in oss i Susannes minibuss och begav oss mot Skurup.
Nio hundar fick stuva in sig i bagaget, och tätt, tätt låg de sammanslingrade. De hade faktiskt mer plats än vad det ser ut som, men de väljer gärna att ligga nära varandara.
Så underbart att ha hundar som man kan stoppa in tillsammans med andra hundar hur som helst.
Resan till Skåne gick väldigt smidigt, och Linn körde så fint så :) Det blev middag i Staffanstorp och sedan kom vi fram till vårat boende i lilla Blentarp där vi tryckte in oss i våra våningssängar och proppade in alla hundarna :) Jag fick underslafen och därmed också en hel flock med hundar på mig under natten. Har under helgen delat säng med schnauzern Iza, tollaren Vilda samt BCdamerna Janis o Freja. Något trångt, men mysigt :)
Det har blivit tidiga mornar varje dag, med uppgång vid sex varje dag.
Inte har jag några resultat med mig hem heller, utan fick nöja mig med en massa diskade lopp - men nya erfarenheter - som vanligt! Träffat massor med härligt folk, som jag inte träffat på länge - och haft det riktigt bra!
Freja har sprungit tre lopp, två i Hopp2 samt ett träningslopp i Agility2. Jag har nu, för första gången blivit benhård gällande rivningar på tävling och i första hopploppet gick vi av efter andra hindret. SÅ tråkigt och Freja blev nog rätt chockad tror jag. I agilityloppet samma dag hoppade hon riktigt bra, kontaktfälten satt fint och sen så när jag tyckte att jag var nöjd och ville belöna - så belönar jag en rivning...! Ni ser ju själva på filmen hur glad jag blev. Haha. Nej men förmodligen så river hon för ATT jag belönar, och inte tvärtom.
I Hopploppet på lördagen så kom vi till hinder nr tolv jämfört med hinder nummer två. Mycket som var tokigt med detta loppet, men var väldigt nöjd över att jag strulade till det (inte riktigt) och att när jag redde ut detta så hoppade Freja BRA ändå.
Strulmoment som reds ut, leder ofta i mitt fall till slarvig handling och då river hon gärna. Så det var jag väldigt glad över! :)
Bästa Hanna tog en andraplats o en femteplats med Iza o Vilda och Linn tog sig till finalen för hela helgen där hon knep tredjeplatsen. Stolt blir man att få färdas i sånt fint sällskap ;o)


Banorna i klass 3 har överlag varit väldigt svåra, men också väldigt roliga! Stella och jag teamade inte ihop oss ordentligt förrän sista loppet på söndagen. Då var dock min hjärna något uttömd och jag springer fel väg, haha. Var ofantligt länge sen jag sprang fel väg ska jag tala om för er...!
Snälla Stella gör sitt bästa när jag inser mitt misstag, vänder o ropar slalom o hoppas på det bästa. Hon drar jättefint mot hindret, men lyckas inte ta sig in i första porten. Duktiga tjejen min.


Här är jag nöjd med fart och attityd, men är så sjukt fokuserad på att hon ska ta klart slalom att jag inte har koll på var jag är någonstans. Lyckas istället för att skicka henne över muren, vrida upp mig så hon tar långhoppet från fel håll.

Inga kommentarer: