måndag 9 april 2012

Sjukstugan rapporterar

Igår kväll kom jag och hundarna hem från en helg i Skåne, tävlingarna i gåsahoppet (ett serparat inlägg om tävlingen kommer). Jag gick och la mig relativt tidigt, runt elva, för att orka gå upp tidigt och åka till Hajom med pappa och syster idag.
02.04 vaknade jag med vansinnigt ont i halsen, och värre blev det under natten. Försökte med att gå upp o koka te samt somna om, men vid nio på morgonen såg jag mig besegrad. Jag hade blivit sjuk. Satan i gatan rent ut sagt.
Det kom verkligen som en blixt från klar himmel, har inte haft några känningar alls innan det bara dök upp från ingenstans. Så dagen har spenderats i soffan, med te-koppar, panodil, honung, datorn och näsdukar. Jag trodde först att det var halsfluss men då jag inte haft någon feber, så förmodar jag att det är något virus som krupit sig på mig.
Mina underbara hundar, ligger här - tryggt vid min sida och bara sover och sover. De är trötta efter tävlingarna dem med, så en vilodag var inte så dum ändå.
Stella har blivit masserad, och snart är det Frejas tur :)

Trots sängläget och ingen ork för att göra något annat än att tycka synd om mig själv så har jag faktiskt fått lite gjort framför TVn ändå. Har skickat fakturor för mars, pluggat och jobbat med lite Hundungdomsarbete. Det är en del som ska fixas inför våran inofficiella agilitytävling den 29/4 och har pillat med funktionärsschema, anmälningar samt sponsorer idag. Vi börjar närma oss 300 starter, vilket ska bli spännande och roligt! Sponsring till prisbordet sökes fortfarande, så känner du någon som vill pitcha in - så tas tips tacksamt emot :o)

Inga kommentarer: