torsdag 26 april 2012

Trippelchansen del 1

Det blev en riktigt bra dag idag, trots skitväder..!
Började dagen med att tvätta fem maskiner, städa, pyssla med tävlingen och dundra runt i lägenheten till Cats. Åkte upp till klubben vid 15 tillsammans med Emma och sen höll vi på med lite pris-sortering inför söndagen. Skaran med folk fylldes sedan på och banbygget inför kvällens Trippelchans satte igång.
Det var strålande sol under banvandringen, och sen kom ösregnet. Sprang i hällregn med båda hundarna i hopploppet...! :) Lite uppehåll hade vi under kvällen, men överlag var det en ganska kass kväll - vädermässigt. Allt annat var som vanligt grymt i GHU/GMBK-sammanhang. Härliga människor, trevlig atmosfär, glada miner och bra agility :)
Frejas hopplopp gick väldigt bra, körde ganska offensivt och kom en bit i banan innan det blev rivning och Freja fick hamna platt på marken ;o)
Stella var rätt låg innan det var dags för hennes tur, då det var mycket pang pang i luften. Men fick igång henne ganska bra innan start och ta mig tusan vilken fart hon fick...! Hon sprang på som en galning, med toppenattityd - det blev en disk i slutet på banan, men det kunde jag inte bry mig mindre om :o) Var så himla, himla glad över hennes grymma fart!
Agilityloppet var lite trixigare, med lite runt och backsvängar och mycket tightare mellan hindrena. Svårare för Freja med andra ord. Men platsliggningen på hoppbanan hade nog gett resultat, för ALLA bommarna låg kvar! Det blev en disk efter tre vägringar i slalom, men var extremt glad över att hon hoppade så himla bra :o) Finpinglan min!
Det blev en disk för Stellson på agilitybanan med, efter att gungan dragit mer än släpet. Förutom det gick det bra :o)
Som sagt, en bra kväll blev det - men vi var alla tre trötta, blöta, kalla och hungriga när vi kom hem. Hundarna slockande direkt efter kvällsmat.
Jag har fått tillbaka mitt ryggont, haft hela dagen och nu värker det så jag knappt vet vart jag ska ta vägen...! :o( Bläää

Inga kommentarer: