torsdag 16 oktober 2008

.. en så kallad träning.

Nu har vi varit nere vid Opalallén för andra torsdagen i rad. Där har tynnereds hf anordnat agilitykvällar för alla som vill prova på. Det ska fortsätta vara på torsdagkvällar.


Är trevligt att komma ner och träffa lite trevliga hundar, mattar och hussar, även låta Stella köra lite slalom.


Kom dit för att kolla läget efter tips från Stellas dagmatte Anna förra veckan, och det visade sig att jag var den enda som tränat agility tidigare. Så blev lite tillfrågad att komma dit och hjälpa till när jag kan, bidra med min visdom. haha. Nej, jag ser mig själv som nybörjare inom agility fortfarande, men lite kanske man kan lära ut i alla fall.





Tråkigt idag var dock att det var många barn, som dragit med sig valpar och ja, praktiskt taget körde slut på de små liven. Hundarna var så trötta och blev ändå intryckta i tunnlar och släpade genom slalompinnar och aldeles för höga hinder. Tyvärr hade några lika okunniga föräldrar med sig, och även om vi sa till att nu räckte det nog med träning, så fortsatte dem.


Fortsätter de så ska jag se till att de blir portade från stället..... (om jag kan)





Stella har haft roligt iallafall, träffat några mysiga vovvar och trevliga människor.

Stella är visst trött nu

Inga kommentarer: