söndag 12 oktober 2008

Ett litet Miracel.

Åh, har haft en härligt händelserik dag idag!
Kom upp vid nio imorse och kände mig lagom utvilad. Gjorde ett ryck och vid halv elva var Emma, jag och Stella i Linne och hämtade upp pappa för att bege oss vidare till stallet.

Stella och Emma blev upphämtade av Emmas föräldrar för en promenad i Bunketorp. Människorna hade när de gick i mål gått si så där 8 kilometer, om jag känner Stella rätt hade hon nog sprungit 80 kilometer.

Pappa och jag tog oss an Miracel och började med att jag red i tio minuter, mest för att kolla läget. Pappa red sen i närmare 40 minuter skulle jag tro. Både linad på volten och själv i paddocken. Han var så duktig! Red lätt som värsta proffset och Miracel var dundersnäll.
Sen red jag i ytterligare 20 minuter för att jobba igenom honom lite. Avslutade med lite fika på slänten :-)
När vi kom hem så hoppade jag in i duschen, Emma stod utanför och stressade mig.....! Tog en runda till 421 och slog klackarna i taket på Cubus. Nu står Emma i hallen och leker Top model. Whitneys entourage, here we come!

Lagade en smaskig tacopaj innan, men har inte ätit den än. Den får åka rätt ner i lunchlådorna. Ska till och med passa på att dela med mig av receptet här. Själv åt jag fiskbullar! Jag fick ett spel när jag gick mellan gångarna på Ica Maxi innan. Jag tror inte att jag har ätit fiskbullar på närmare tio år.... Ja, det är faktiskt sant. Rätt så gott var det också.. :-)

Nu ska jag joina Emma och topmodla mig lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du kom igång, hur känns det nu då? Jag tycker att blogspot är kanon, allting blir så fint...Hoppas att du får en härlig vecka! Kram