tisdag 30 december 2008

Drömmen om framtiden.

Jag har aldrig sovit så dåligt om nätterna som jag gör nu. Jag har först svårt att sova när jag går o lägger mig, när jag väl somnar ligger jag bara och drömmer mardrömmar och obehagliga drömmar fram till morgonen. Detta var ett faktum även inatt... Vid sju tiden vaknar jag och när jag sen somnar om, ja då sover jag ganska bra. Drömmer oftast lite trevligare då också.
Imorse drömde jag om ansökan till PHS och att Hans Delling var den som skulle hjälpa mig komma in. Jag red en stor mörkbrun valack som liksom levde sitt eget liv, ja hästar lever såklart alltid sina egna liv, men den här var lite människolevande på något vis. Fråga mig inte varför man skulle rida som antagningsprov, så var det bara. Kommer ihåg att det var en terrängbana vi skulle rida, i ström, och en av mina "konkurenter" var någon som red på ÅRKs gamla ridskoleponny Nalle... Jag var även ute och sprang mina två kilometer också, UNDER tio minuter. Så jag kom in... Tror jag i alla fall.


Funderar på vad som står skrivet i stjärnorna för mig. Kommer jag att passa på Polishögskolan? Ska jag satsa på att utbilda mig till Hundinstruktör istället, mer nu på en gång? Jag vet ju vad jag vill jobba med inom polisen... Kan liksom inte få fast om jag verkligen passar som polis, är det yrket för mig eller är det hundförare i allmänhet jag ska bli? Argh, gud att allt ska vara så svårt.

Vad hade mamma sagt åt mig att göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå efter din magkänsla, hur känns det i den? - och vad vill Du? Känn efter i lugn och ro...Vill du bli polis klarar du det!
Annars kommer det att visa sig med framtiden, tror du inte?

Önskar dig samtidigt ett Gott Nytt År! Kramar Camilla