lördag 27 december 2008

En till dag att bocka av.

En dag till är nästan avslutad som kan bockas av i almanackan. Känns som att varenda dag är en pina, något man bara måste kämpa sig igenom.
Jag, Pappa, Sara och Alice åkte till Heden och snörade på oss skridskorna i förmiddags och åkte runt i drygt en timme. Hade hur roligt som helst. Jag trodde inte att man skulle glömma bort hur man åker skridskor, inte på det sättet som jag hade gjort. Jag trodde det var som skidåkning, jag har inte åkt på några år - men jag vet att jag fortfarande kan! Men jag var verkligen som Bambi på hal is, fan va det suger att stå där och steppa runt på isen, vara nära på att ramla varenda sekund när femåringar med hockeyklubbor bara fräser förbi en!
Men efter en stunds åkning blev det lite bättre i alla fall - stjärnor på is here I come! (nästan)

Sen knödde jag mig in på Gina tricot och fick tag på tre tröjor, en lite tjockare och två tunna. På rea dessutom. Hur bra som helst. Jag och Fredrik tog en promenad till Change och jag hittade en BH, och fick ett par trosor av Fredrik! Hur snällt som helst.
Var jobbigt att stå där i provrummet och byta sig upp och upp hela tiden. Jag har gått o trott att jag har 75E i storlek, men jag har provat en H-kupa idag som var för liten. Det är inte normalt. Berodde lite på modell också såklart, men ändå helt sjukt. Jag måste gå ner typ 50 kilo i vikt eller något och hoppas att tuttarna följer med.

Nu sitter jag och sniffar i luften, Sara och Pappa lagar världens godaste Torsk i sweetchilisås gryta och det vattnas verkligen i munnen på mig.
Efter middagen ska vi bort till Bergakungen och gå på den nya filmen med Hugh Jackman (hot hot hot) Australia. Ska bli himla mysigt.

Inga kommentarer: