fredag 26 december 2008

Hon håller mig sällskap.



Ikväll är det bara jag och Chillistumpan hemma. Emma är hemma hos sin familj och hunden har jag leasat ut för hennes eget bästa. Hon är hemma hos pappa och systrarna i Linné, där det är mycket lugnare och tystare för närvarande. Här hemma smäller ungjävlarna fyrverkerier och smällare varje minut. Det blir värre och värre för varje kväll och jag är så tacksam att hon inte är här ikväll, de har smällt något så in i helvete och jag hoppar till varenda gång. Är rädd att min hund får en hjärtattack en dag.

Monstret somnade i mitt knä igår kväll och var allmänt kelig, sen fick hon ett utbrott och bet mig i fingret och cpade loss. Jag blev lite arg på henne, när hon låg kvar där med öronen bakåtstrukna och tassarna kvar kring min arm. Men det såg verkligen ut som om hon skämdes, och efter några sekunder börjare hon smeka sitt huvud mot min hand igen. Hon är konstig min katt.

Tog mig ut bland folk en stund idag, var inte en jättebra ide om man ville undvika folk men jag gjorde ett riktigt kap inne på Accent. Där jag fick tag på tre jättesnygga läderhandväskor för sammanlagt 350 spänn. Helt galet! Märkesväskor dessutom - två av tre.
Så nu jag bytt ut min gamla svarta väska som jag köpte på h&m för 150 spänn för säkert nästan två år sen.




Inga kommentarer: