torsdag 11 december 2008

Ett försök att hålla sig sysselsatt.

Jag pysslar. Jag gör julkort.
Jag är nogrann, ger inte bort ett julkort som jag inte är riktigt nöjd med, och jag skickar en hel del. Jag lägger mycket energi och tid på mina kort, och de gör med andra ord att jag kan hålla mig sysselsatt i ganska många timmar.
Om det är någonting jag behöver just nu så är det att ha något att göra, när jag inte är hos M på sjukhuset eller när jag är på jobbet.

Så när mina julkort är klara vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på! Det blir mycket tricksträning med Stella numera också, hon tycker det är jätteroligt och går själv och släpar fram lådan med aktiveringsleksaker numera.
Vi står lite stilla i "städleken" då Stella har fattat ett litet för stort tycke för burkarna hon ska städa upp, nu kastar hon sig över dem och vill tugga upp dem. Hon kan inte bestämma sig för vilken burk hon ska ta upp först utan står och försöker få in alla fyra i munnen samtidigt. När hon tappar en, släpper hon den hon har i munnen och börjar om.
Så vi tar det väldigt sakta, jag har kvar Ninas ord i bakhuvudet om att Stella kan ha lite prestationsångest då och då, så jag tänker inte puscha fram någonting.

Dock har vi gjort ett enormt framsteg inom ett annat område. Stella har lärt sig att PUTTA på sin boll! :-) Jag trodde att det skulle bli riktigt dundersvårt då min hund knappt kan passera ett runt föremål utan att attackera det och massakera det. Men hon fattade extremt fort vad det var jag ville, nu knuffar hon bollen rakt i knäet på mig och är jätteduktig. Det är verkligen roligt!

Buga börjar vi få till riktigt bra också, hon är så fin min hund när hon står där och putar med rumpan :-) Men både buga och putta bollen är ju fortfarande med mig sittandes på golvet. Jag vill inte gå för fort fram nu. Jag tror att jag har gjort det omedvetet tidigare och vill inte sätta någon press på henne...
Hon är ju det bästa som finns!

Inga kommentarer: