måndag 29 december 2008

Mammas viloplats.

Idag har vi varit på Västra kyrkogården och tittat ut mammas sista viloplats.

Det är ett jättevackert område, med björkar som växer i en sluttning. Ett träd växer nästan precis bredvid graven och det ska till våren sättas en ny häck precis bakom gravstenen - och ja, det känns så bra som det kan kännas.

Mamma får en vacker sista viloplats.

Vi har även bokat datum för begravningen, det blir torsdagen den 15:e januari, klockan 11 i Oscar Fredriks kyrka i Masthugget/Linné. Vi håller på och planerar begravningen, minnesstund och allt som hör till nu i dagarna, det är ett ansträngande arbete men jag antar att det är en process man måste gå igenom i sorgen det också.

Nu ska jag ta min pappa och min hund och bege mig ut på en promenad i en vackert frostat Slottskogen.


Himlens vackraste ängel

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom på att du kanske inte kollar din gamla blogg längre så ja postar här:

Köpte en likadan stegräknare som du skrev om på din gamla blogg idag, har du listat ut hur man stänger av den? :D