tisdag 30 december 2008

Nyårsplanerande.

Vi har gjort en helomvändning och bestämt oss för att inte åka till landet för att fira där. Det är bra att vara där under dagen, men med tanke på att det inte finns någon värme där så måste man elda i spisen hela dagen kvällen och natten. Stella blir jätterädd när hon är inne för det knäpper så mycket i brasan, inte alls lika farligt som smällarna men ändå.

Istället kommer vi vara hemma hos Emmas föräldrar i Billdal. I Emmas källare har de ett nästan ljudisolerat rum, där Stella kommer att kunna vara, och jag sitta med henne med mitt champagneglas :-) Så det kommer att bli trerättersmiddag där i form av moi, Sara, Emma, Sofia och Celia till efterätten. Darlingen skall dessutom bli våran eventuella chaffis under kvällen - om vi nu ska någonstans efter tolvslaget. Det är inte något vi bestämt än. Det beror lite på hur festerna tar sig vi är bjudna till och även såklart hur det går för Stella.

Så nu måste jag tänka om lite gällande klädval. Jag får stryka följande: långkalsonger, jeans, mysbyxor, linne, polotröja, tjocktröja, jacka och elva par strumpor. (Ja, jag hade planerat att ha på mig allt) Och istället dra fram något lite glittrande ur garderoben. Hrm, som alltid känns det som att man inte har ett enda klädesplagg att ta på mig... Men en sak är bra - Jag har precis gjort fransk manikyr! :-)

Celia har varit här en liten stund och glott på TV med mig, och druckit sockervatten (nej, det kan knappt räknas som te Celia) Hon åkte för en stund sedan och nu ska jag, Emma och Sara iväg och inhandla allt som krävs för en nyårsmiddag!

På återseende kära vänner.


2 kommentarer:

Anonym sa...

snart ska vi fira nyår darling. Tack för en härlig promenad i paradiset:)

Sus sa...

Jag vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt År!!

Bamse Kramar Sus