måndag 15 december 2008

Katastroftiming.

Igår mådde jag hur bra som helst, hade en bra dag med några ärenden, ett par timmar hos M på sjukhuset och lite mer julstök på kvällen. Fredrik kom förbi vid sjutiden och vi kollade igenom bilderna från senaste plåtningen.
När Fredrik hade gått ställde jag mig och lagade lite kvällsmat, då jag började känna en svidande känsla i bihålorna. Kvällen fortsatte och det blev bara värre och värre, för varje minut som gick. Har aldrig varit med om en förkylning som exalerar så oerhört fort.
Så nu ligger jag i sängen, har kört fram TVn till dörröppningen, snorar och dricker te. Mår vrålkasst.

Vad som är ännu värre är att det var meningen att jag skulle vara hos M på sjukhuset hela dagen idag, sitta vid sängkanten och bara vara. Så det gör ju inte att jag känner mig bättre.
A och M's ena bror Jonas är där nu i alla fall och de skulle stanna ett bra tag till. Så det var tur.
Får sända kärlek, stöd och styrka härifrån sängen istället.

Inga kommentarer: