söndag 11 juli 2010

Bjuv dag 1

Det kunde inte ha klaffat bättre på fredagen, solen sken på oss och mitt tält nybeställt från Huveröds anlände precis innan vi skulle åka mot Bjuv. Galet gött att det gick så fort med leveransen! Det trodde jag aldrig :-) Tältet har för övrigt varit kalasbra och jag är redan väldigt nöjd med mitt köp!
Emma och jag styrde glada mot Bjuv och tog gott om tid på oss, med pauser lite överallt och vi var inte så fasligt sena när vi närmade oss området där vårat boende skulle ligga. Vi hade planer på att ta oss till tävlingsplatsen efter vi kommit fram, för att sätta upp tältet innan sängen. Men icke sa nicke... Vägen som vi skulle ta var avstängd pga en trasig bro och vi irrade sedan runt i 1,5 timme innan vi till sluuut kom fram till stugan där vi skulle bo. Men det fick det vara värt! :-) Vi har bott i en stor sommarstuga med stor inhängnad trädgård. Vi har sovit i riktiga sängar, haft dusch, toalett, kök, tv, uteplats + möbler i skugga - och ja, haft det helt kalas. Vi somnade runt 2-tiden på natten och det sved en aning att gå upp halv sex på lördagen.



Freja gjorde ett riktigt bra hopplopp, där vi fick 15 fel - fem för beröring och två för slalom som blev lite tokigt.. Men var mycket nöjd med loppet! I agilityloppet däremot, en bana som inte alls passade oss så blev Freja sur när hon gjorde fel i slalom och matte bad henne göra om. Freja svarade med att hoppa upp och bita mig i låret. Kan ni gissa vem som blev sur då?! Det blev att gå av banan, men en galet arg Freja som skällde som en besatt - påtagligt besviken över detta påhitt att inte springa mer. Hon fick ta sista hindret dock. Gangsterhund.
Stella gick på 10 fel i Hopp2:an och det var jag ganska så nöjd med. Banorna under dagen var svåra, i både klass 1, 2 och 3 och det var 2-5 felfria ekipage av ca 60-100 starter. Vilket inte hör till vanligheterna. I agility 2 så visade Stella sin bästa sida och gör ett snabbt lopp på 5 fel (slalomfel) och vi kom på 7:e plats av 43 starter. Kändes riktigt bra!
Världens bästa Emma och Egon gör en kanoninsats och VINNER agilityklass 1 medium - helt otroligt snyggt! Men självklart är jag inte förvånad :-)
Vid 16 kunde vi packa ihop oss själva, galet svettiga och trötta. Det var 30 grader under hela dagen och skugga + vatten konstant räckte inte. Det duschades och duschades både mattar och hundar konstant.
Hemma i stugan blev det mat, dusch, sova middag och sedan vin på verandan efter middagen. Galet härligt!

Inga kommentarer: