måndag 12 juli 2010

Bjuv dag 2

Det var kokhett ute redan vid halv åtta på morgonen, då det var dags för uppstigning. Dagen blev om än möjligt, ännu varmare än lördagen, 35 grader och det var länge sedan jag svettades så mycket. Bara genom att sitta i skuggan så svettades man säkert bort flera kilo. Helt galet...!

Freja var först ut med Agility 1 och jag är nöjd med hennes lopp där. Hon får 10 fel, men speakern säger femton - men kollar på filmen och kan verkligen inte se att domaren ger mig något mer fel - det spelar inte såå stor roll, men jag säger 10 fel i alla fall :-) Freja var i alla fall duktig och jag så himla jättejättenöjd med slalom!

Stella var näst på tur i Agility 2 och ja, vad ska man säga... Vi startade långt ner i startfältet, startnummer 47 eller något, och går in, fixar alla kontaktfälten - satsar allt, nollar och vinner! Var en helt otrolig känsla att komma i mål och veta att vi fixade det! Sen att stå där uppe på prispallen med min älskade hund bredvid mig, ja det var häftigt! Det är våran första vinst på en officiell tävling och våran första pinne i klass 2.
Kan man tillägna en vinst i en agilityklass till någon? Ja, det kan man va? :-) Jenny, utan dig hade vi aldrig utvecklats till det ekipage vi är idag.


I hopploppet var det Frejas tur att strula med slalom igen, och hon missar sista pinnen och jag hade redan skickat henne vidare, så jag sket i det :-) Fortsatte med ett jättebra lopp faktiskt, där jag får till alla bytena jag ville ha, kör offensivt och Freja kutar på som en rekyl som vanligt. Kändes superbra faktiskt.

Något annat som har känts superbra i helgen är att Freja har skött sig så ofantligt bra, hon har inte gjort ett utfall mot en enda hund och jag är så himla glad över att det går framåt på detta viset. Håll tummarna för att det håller i sig nu! :-)
Stella var sist ut på dagen i Hopp 2, första delen av banan var rolig och kändes kanon, sen står jag felplacerad vid ett hinder och skickar henne så hon tar hindret från fel håll - attans matte! Men nöjd åter igen med min underbara hund!
Förutom vinsten så är jag även extremt nöjd med att Stellas ut-kommando har fungerat ofantligt bra under loppen. Har kunnat skicka, sticka och lita på att Stella tar hindret - har kännts kanon!

Har varit en galet, galet varm helg. Fruktansvärt rolig i sällskap med världens bästa GHU:are som varit med. Alltid ett nöje tjejer :-) Emma, hjulet snurrar men hamstern är inte där. Bäst ä vi :)
Har träffat massor med härliga människor, både nya och gamla och ja, agilityhelger är något speciellt. Om än kunde det varit nåååågot svalare. Vi hoppas på mer svalka i Ulricehamn nästa helg.

2 kommentarer:

Emelie sa...

STORT GRATTIS till er klassvinst i Agility2! Loppet var verkligen jättesnyggt! :D Fick lite bilder på Stella tror jag under det här loppet, skall gå igenom bilderna lite senare idag hade jag tänkt. :)
Kram

Camilla och terroristerna sa...

GRATTIS!! Vad duktig du och dina tjejer är:).
Lycka till i Ulricehamn, själv ska jag tävla i Piteå nästa helg.

Kram Camilla