onsdag 14 juli 2010

Spring spring dockan min

Igår stod det vallning på schemat igen, och vädret var inte på våran sida. Regnet öste ner när vi styrde kosan mot Hällingsjö. Men när vi kom fram så slutade det faktiskt att regna, härligt nog - men blev istället galet kvavt, inte så härligt. Christer med hans kelpietik och jag var på plats för vallning med en stor skock med får. Freja var inte alls lika mesig och försiktig som förra gången, men absolut inte så på som hon har varit förut. Det var med andra ord inte bara fästingshalsbandet som ställde till det för oss sist. Funderar fortfarande om det kan vara så att det är löpet, eller så är det så enkelt att Freja har enkelt har tröttnat på fåren...! Vi ska försöka fortsätta jobba och stärka hennes självförtroende så att hon tycker att vallningen är roligare. Igår fick hon springa omkring och bowla med fåren, med andra ord: Freja sprang rakt in i fårflocken och fåren sprang åt hundra olika håll. Askul tyckte Freja och jag fick trigga igång henne så mycket jag bara kunde, till Frejas stora förtjusning.

Idag har jag och Peter varit ute och sprungit igen, kändes jättebra och vi tog tre varv på slingan. Det som kändes riktigt, riktigt härligt var att jag hade massor med ork i benen och kollade man på bara orken i benen så hade jag kunnat springa hur långt som helst. Det som håller mig tillbaka är såklart själva konditionen, att lungorna inte hänger med - inte konstigt :-) Men som sagt, positivt att benen ändå känns så starka! Fick massor av beröm från älsklingen min, som agerar coach :-)

Imorgon taggar jag vi för invigning av Jeanettes agilitybana utanför Bollebygd. Ska bli jättekul och superbra tävlingsträning för våra jyckar.

Inga kommentarer: