måndag 19 juli 2010

Supersöndag.

I söndags var det tidig uppgång då det vankades agilitytävling i Ulricehamn. Peter och familjen var med som support och det kändes roligt att en sån fin supportgrupp med sig! Det visade sig bli en oerhört snabb tävlingsdag och jag hade vid 12:13 hunnit köra mina fyra lopp.
Agility 1 passade inte Freja och mig alls, trots att hon gjorde en riktigt fin startsträcka på fyra hinder, med mig på efterkälken. Det blev en disk, efter tre vägringar - men jag var nöjd med kontaktfälten.
Hopp 1 var en rolig bana, som kändes som, och var, en riktig Frejabana! Tyvärr så gjorde jag en missbedömning vid långhoppet och tog om det. Freja hoppade (enligt mig) inte alls, utan klev på alla brädorna, så jag tänkte att det blivit dömt som en vägran. Det visade sig att så var inte fallet :-) så det blev en disk där.

Agility 2 var en bana som inte lockade mig till att köra på för fullt, fråga mig inte varför. Det blev en vägran i slalom men en bra tid och vi kom på 6:e plats.
Hopp 2 var en till rolig bana av Ola och jag försöker mig på att hjälpa Stella in i en svår ingång för henne. Det gör det bara värre, vi får en vägran - gör om och hon kommer då ut fel i slalom, så jag tar om och blir diskad. Domaren hade missat att hon kom ut fel och vi får senare göra om loppet, där vi åter igen får fem fel i slalom men placerar oss som 5:a med nästbästa tiden - kändes mycket bättre då! :-)
Vi var som sagt klara redan vid 12, familjen åkte tillbaka till Hajom medans Peter och jag låg kvar, solade och tittade på loppen som var kvar. Självklart var vi även kvar tills prisutdelningen en timme senare också. Vi åkte sedan ut till Hajom för lite familjedag och jag tog med mig Peter och Freja ut i skogen och fick med oss en hel korg med kantareller hem. Mumsigt värre :-) Det blev även några blåbär och en hel del smultron som vi åt till filen imorse, galet gott!
Kvällen fylldes med kortspel med systrar, grillning, jag tog upp min egenodlade potatis, spelade volleyboll med Peter, galna hästar jagade oss - försökte äta upp Freja och puckla på Peter, underbar middag med familjen och soffmys med en bok i näven. En helt fantastisk dag och kväll med andra ord. Tack alla inblandade för det :-)

Inga kommentarer: