fredag 9 juli 2010

Bjuv, snart kommer vi.

Det har minsann varit riktigt ovant väder de senaste dagarna, med regn och rusk - vi som är vara att bo i medelhavsvärme nu? :-) Men men, regnet behövs det med. Det verkar som att det inte tänker regna i Bjuv i helgen, och vi håller tummarna för att medelhavsvärmen uteblir den med.
Har inte blivit någon agilityträning i veckan, utan bara promenader + joggingpasset i måndags. Hundarna kändes fina i helgen som var, och jag hoppas att det bara är finlir som gäller för att komma i mål i helgen. Vi får väl se :-) Det ska hur som helst bli hur kul som helst att åka iväg igen.

Igår blev den en rejäl promenad i regnet för tjejerna, följt av kloklippning och nytt fästingmedel för Freja. Passade även på att fortsätta träna självkontroll och burträning - det går verkligen framåt. Nu kan jag kampa med Stella utanför, och Freja sitter kvar utan ett ljud i buren - och jag har inte ens sagt åt henne att stanna kvar. Känns kanonbra just nu, även om jag vet att det är långt, långt kvar.

Efter promenad o träning med tjejerna fick Martin agera hundvakt och jag begav mig hem till Peter där det vankades familjemiddag - mycket trevligt, åter igen.
Nu blir det att dricka upp morgonkaffet, hitta ett par byxor och sen ska vi ut på promenad.

Inga kommentarer: