tisdag 20 juli 2010

Måndagsträning i regnet

Nu har vi varit ute på en härlig långpromenad. Det blev galet varmt efter en stund och jag ångrade grovt att jag tagit på mig jeans...! Gick en vända ner omkring näset och nosade på de långhåriga kossorna. Behövde själv ta en kissepaus och smet upp i skogen. Med byxorna nere inser jag dock till min stora förtret att jag satt mig två meter från en myrstack! Med byxorna fortfarande runt anklarna sprang jag därifrån, hoppandes som en galning och höll tummarna för att ingen skulle se mig...! Jag överlevde som tur var denna bravad med.
Nu har tjejerna fått varsin isglass - fryst leverpastej insmetat i två gamla märgben. De är trötta, men lyckliga :-)

Igår så var det träning för Veronica på schemat och självklart börjar det såklart regna när jag bär fram hinder. Det funkade dock ganska så bra ändå och Freja fick sig ett rejält pass. Vi tränade på hindersug, byten och det kändes riktigt bra. Hon var riktigt duktig, rev inte så mycket och framförallt arbetade hon tyst för en gångs skull. (mycket ovant) Dock blev det två avstickare för att skälla ut en rottis och en labbe, då var jag inte riktigt lika nöjd med henne. Rackarns hund.
Stella fick sig ett pass hon med, vi tränade på en tunnelingång vi körde hos Jeanette förra veckan med 100% ingångar, kändes super! Sen så satte jag upp en pinne vid slalom, för att motverka att hundrackarn hela tiden väljer fel port - det funkade jättebra och jag hoppas att mer sån här träning ska leda till att det inte blir så mycket fel på tävling i fortsättningen. Det blev även några kontaktfält på balansen och det kändes inte så dumt det heller! :-)

Inga kommentarer: