fredag 2 juli 2010

Nu tar vi dom...!

Igår kväll var det dags för torsdagsträning igen och klockan 17 var vi på plats. Jag, Emma, Maria, Sarah o Eva-Karin byggde en klass 1 bana (tränar för sällan på det) och tog sedan militärrundan innan det var dags att köra. Maria fick springa med Stella, och det gick bra. De lär sig snart varandra :-) Freja gick bra igår, om än lite slarvig och övertaggad bitvis. Men stundtals gick hon väldigt koncentrerat och snabbt som en vessla. Hon har fått mycket bättre hoppteknik det senaste - vilket jag gillar skarpt. Hon river mycket mindre och hoppar mycket mjukare och smidigare.... Slalom gick kanon även om ingången var rätt så svår. Hennes kontaktfält var helt otroliga, på alla hinder. Hon har fått in en mycket bättre teknik på vippen nu och jag kan lämna henne både där och på balansen utan att hon sticker. Känns galet bra inför helgen!
Senare på kvällen kom Rebecka, Eva-Britt och Agneta - härligt med fullt hus på torsdagar! :-) Det är det bästa! Jag körde några pass med Stella också, och är halvnöjd med hennes påhitt ett par dagar innan tävling. 15,000 gånger går hon in rätt i slalom och hoppar över ANDRA porten. Jag blir galen...! Tragglade som en tok och höll på att slita håret från mitt huvud efter ett tag... Knäppa hund.
Var på klubben mellan 17-21 och sen var det hemåt tillsammans med älsklingen och det blev mys i soffan framför film. Härligt. Blev att racerpacka lite också, då jag och Emma styr kosan mot Karlskrona ikväll. Det vankas tävling för båda hundarna på lördag och Stella två rundor på söndag också. Ska bli roligt att komma iväg igen!

Häromdagen fick jag äntligen ut balkongbordet + stolarna. Det är inte alls i ordning på det viset som jag vill ha det än, men nu kan man åtminstone sitta där :-)
Trots att det är strålande sol och galet varmt ute, innan nio på morgonen, så fick jag helt plötsligt en galen längtan efter november. Därför att då har den första delen, på den sista filmen, av Harry Potter-filmerna premiär. Galet vad jag längtar. Kolla här för trailern