söndag 25 juli 2010

Hajomdagar.

Trots att vädergubbarna utlovat regn torsdag och fredag så blev det en fantastiskt härlig torsdag i solen för mig. Hundarna var galet glada över att vara tillbaka i Hajomhimmeln och blev ännu gladare när Lisa, Egon & Emma dök upp på kvällskvisten. Det blev vin, grillning, hundbus och en härlig kväll tillsammans.
Dock började inte torsdagen så bra som den kunnat... Jag stannade till på vägen till stugan för att hoppa in på ett av mina svampställen, och blev attackerad av jordgetingar och biten på två ställen i högra benet. Satan vad jag skrek...! Det var galet länge sedan jag fick ett getingstick och nu minns jag varför jag varit så rädd för dem. Helveteeee vad ont det gjorde! Först trodde jag att jag skulle slippa svullnad och smärta, men det visade sig att jag hade ropat hej för tidigt... Min ankel svullnade upp till dubbel storlek och det har svidit och kliat mer än 14 bromsbett ihop.

På fredagen var vi uppe i tid och var hos Birgit i Hällingsjö vid 10 för sista tillfället på vallkursen. Freja skötte sig riktigt bra, och min insats? Njae, sådär. Det är för jäkla svårt det här ska ni veta! Men på slutet fick vi till det riktigt bra (även jag!) och vi åkte därifrån nöjda.
På kvällen var det dags för familjekväll med Emmas familj och det blev middag i Långedrag och sedan in till stan för att inta Ullevi och en helkväll med Good Charlotte, Takida och Pink! En riktig kanonkonsert och efter konserten var klar åkte vi direkt tillbaka till Hajom :-) Denna gång med en pojkvän i bagaget.
På lördagen blev det tyvärr en tripp till veterinären för stackars gamla Lisa, som upprört mitt monster till Stella under natten. Det blev två stygn i lilla nosen :-( Under tiden Lisa låg på veterinärsbordet var jag och Peter i Skene för att handla mat för kvällen och det blev även ett årligt stopp på Visko där jag fick tag på ett par nya löparskor, ett par tofflor och två låga tygskor. Billigt och bra! :-)

Helgen fortsattes att fyllas med vin, mys i soffan, underbart sällskap, god mat och total avslappning. Precis så som det ska vara och jag är äntligen i rätt semester-mood :-)
Nu ikväll har min älskade lilla syster varit här, för sista gången på nästan ett år...! Snart åker hon till USA för sitt High school year och kommer att återvända många erfarenheter rikare.. Sara är tillbaka i London igen, och är redan saknad. Men det har varit underbart att få vara tillsammans under veckan och mycket har blivit gjort - en sten som lättar från mitt hjärta i och med det. Älskar er Charleys.

1 kommentar:

sara sa...

och jag dig min lilla fis gris :)