torsdag 5 augusti 2010

Sen uppdatering... finally!

Shit, över en hel vecka utan bloggande…! Jag har verkligen haft ett par helt underbara semesterdagar tillsammans med världens bästa pojkvän! Vi började med att styra kosan mot Ljungby där vi mötte Jessi och åkte nästan direkt till sjön för lite bad för tjejerna. Det blev middag på kvällen, mycket gott, och sen så åkte Peter och jag vidare mot Markaryd där vi fick en jätteliten, men jättesöt stuga vmed fantastisk utsikt över sjön. Vi tog en kvällspromenad och jag fick verkligen inte nog av den vackra naturen. Galet fint! På tisdagen så hade vi en härligt lugn morgon och vi bara njöt av det vackra vädret. Sen så tog vi oss i kragen och vi hyrde en kanot och gav oss ut på de småländska åarna! Solen gassade och det var svettigt värre med två timmars paddling, men hur kul som helst! Jag fick minsann sitta bak på tillbakavägen och paddla, och hemskt vad svårt det var. Vi åkte in i vassrugg efter vassrugg och grund ett par gånger, galet kul!
På onsdagen blev det en härlig dag runt halmstad, där vi låg och solade på tylösand och hade det bra. Det blev även ett besök på en härlig gård utanför Halmstad där vi smaskade i oss färsk italiensk glass och tog en mysig promenad. När vi väl komit fram till Plönninge så blev det lite volleybollspelande och på kvällen tog vi på oss joggingskorna och tog ett par varv på slingan. Middag blev det inne i Harplinge.. J Galet vad minnen det är att komma ner till den platsen man tillbringat så mycket tid på, en plats jag saknar så galet mycket att det inte är sant ibland.
På torsdagen gjorde vi Halmstad och Peter fick sig en omgång hos frissan och blev jättefin. Sen var det dags att bege sig mot Jessi igen och det var två lyckliga hundar som mötte oss. Men nog märktes det att de hade saknat matte allt, men antagligen inte lika mycket som jag hade saknat dom…! Vi har sen spenderat ett par underbara dagar ute på Jessi och Pontus gård utanför Ljungby.
Jag fick till min stora förtjustning sällskap på morgonen när klckan 06.00 och bilen gick 06.30. Peter var min klippa under dagen och fick framför allt rycka in som hundpassare då Stella tyckte att det var en bra idé att massakera buren helt och hållet. Freja fick i sitt första lopp 15 fel, efter en vägran, ett slalomfel och en rivning. Men jag var nöjd! I agilityloppet var vi båda galet taggade och vi gjorde vårat bästa agilitylopp någonsin! Freja hade som vanligt galet bra fart… Sen så fick hon till en jättefin slalomingång och kontaktfältet på både a-hinder och balansbom var kaaaaaanooon! Dock blev det fem fel på det näst sista hindret som var vippbrädan, den slog inte i innan Freja hoppade av. Vi slutade på 7:e plats av 85 starter, fem fel men med den snabbaste tiden i klassen. Det blev rosett och pris för lillskruttan och ni kan ju tro att jag svävade på moln! Duktiga duktiga Freja! Det fortsatte att gå bra för Stella som i Agilityklass2 gick runt på 10 fel, (de två sista hindren) men hon hade tredje bäst tid i klassen vilket jag var jättenöjd med! I Hopp2 så briljerade hon verkligen och vi nollade och hamnade på andra plats – vilket innebär våran första pinne i Hopp2!

Inga kommentarer: