tisdag 24 augusti 2010

Farligt nära 3:an

I lördags var det agilitytävling i Kungsbacka som gällde och Peter var med som sällskap och hjälp. Det blev en riktigt bra dag resultatmässigt måste jag säga...! Stella nollade Agility 2 (till min stora förvåning såklart) och det blev en pinne och en plats längst ner på pallen. Riktigt roligt, även om vi nu är faaaarligt nära en uppflyttning till klass 3! En pinne kvar så är vi där, och som ni vet har jag inte särskilt bråttom dit...! Men SÅKLART är det jätteroligt när vi gör bra lopp och är nöjda :-) I hopp2 var det en trixig bana, med farliga raksträckor, och vi drog på oss 10 fel efter en vägran på släpet och efter att Stella klev på släpet på vägen tillbaka...! Trots detta blev det en fjärdeplats av närmare 30 och jag var nöjd med loppet!

Freja gjorde ett jättefint agilitylopp i den öppna klassen och det blev en vägran och en rivning. Mycket nöjd med kontaktfälten!!! Stella diskade sig dock i detta loppet, men vad gör väl det? :-)

På lördagen blev det inga resultat att ta med hem, Stella diskade sig i två lopp och fick tio fel i ett. Freja gick igenom hopploppet (mirakulöst) och fick tio fel hon med, är nöjd med några bitar men missnöjd över en tjuvstart...! Morr.

Har en del jag tar med mig från helgen som vi ska träna vidare på hemma... På lördag blir det tävling i Borås och vi kör på med nya tag igen... Dock kanske vi inte satsar 110% i Agility2 ;-)



Inga kommentarer: