torsdag 12 augusti 2010

Fullspäckad, härlig dag!

Igår kväll hade jag och Peter en liten middag för pappa hemma hos Peter. Vi bjöd på skagentoast till förrätt, älggryta till varmrätt och banankaka till efterrätt. Blev mycket vin, fotboll och härligt sällskap! Underbar kväll tillsammans med mina favoritkillar! :-)
Imorse var det lagom segt när klockan ringde 06.00 men det var bara att hoppa upp ur sängen, hiva i mig morgonkaffet och 7.30 mötte jag upp Jeanette i Alingsås och därifrån åkte vi gemensamt ut till Irenes gård utanför Alingsås. Det stod vallning på schemat och wow, vilken upplevelse. Blev en helt, helt annan grej än den formen av vallning vi har utfört tidigare. Lärde mig MASSOR och framförallt så har Freja fått upp ett helt nytt, otroligt, intresse för fåren och hon tyckte verkligen att det var JÄTTEKUL! Det visade sig att Freja inte har haft det så lätt, hon har fått ta allt ansvar för fårskallarna och jag har bara stått där som ett fån (nästan...) men nu så hjälpte jag henne på ett helt annat sätt (nu när jag fick förklarat för mig vad jag skulle göra) och jag har slagit några får i huvudet idag - tjongar till så härligt! Haha.
Efter vallningen så tog vi en liten promenad Jeanette, jag och hundarna och jag fick till och med me mig en kantarell med hem! Det ni :-)
Hemma fick min säng sig en total storstädning och hundarna mös gott i soffan under tiden. Vid tre var jag igång på allvar igen och mötte upp Emma, Linn och Eva-Karin för lite agilityträning på klubben. Som tur var hade jag fått ett varningssamtal av Emma innan jag åkte, och lämnat Stella hemma, för på klubben lektes det tredje världskriget och man skulle kunna tro att de stog på apellplanen och sköt - j-lar vad det lät! Jag var så galet, galet nöjd med Freja som inte tog vid sig särskilt mycket...! Hon hajade såklart till lite när bomberna föll, men vem gjorde inte det?! Sen räckte det med att jag viskade "e du me?" så var hon på tårna igen och satsade gärnet. En underbar känsla!

Nu är mina ben helt slut, jag är galet trött och skulle helst sitta kvar i sängen hela kvällen. Men ska inte klaga, för ska få vila upp mig ordentligt på världens bästa place - Hajom! Emma och jag bestämde oss nu ikväll och det blir en helhelg där för mig (hur länge beror lite på vädret...)
Emma, du får en bild idag bara för att du inte bar mig till bilen förut..!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vad roligt att det kändes så bra i vallningen!! :)

Sara å Tok-vila sa...

Elin, läste precis din kommentar... Kan vi träffas någon dag?? Jobbar du hela veckan???
Jag är ju lite svår å umgås med medtanke på mitt jobb =) men är du ledig på fredag för då är jag hel-ledig!!!
Behöver verkligen hjälp innan jag spyr på detta.. Våra starter går rätt bra nu men tips på det med mottages gääääärna..
Kram kram