tisdag 31 augusti 2010

Finaste, finaste Freja.

I lördags kom det faktiskt, ett par solstrålar, och då grabbade Emelie tag i kameran, mig och Freja och vi hoppade ut i ett fantastiskt mosslandskap i skogen bakom brukshundsklubben. Freja fick agera modell och Emelie leka med sin kamera - måste säga att resultatet blev fantastiskt fint! Idag har vi varit hos Jeanette och vallat och det var som vanligt jättekul... och jättesvårt! Har svårt att bedöma rätt avstånd, vara konsekvent och egentligen se hur jag enklast ska skicka Freja mot fåren... Hon vet ju bättre, men samtidigt måste hon lyssna på mig - och jag på henne. Det är galet trixigt ska ni veta... Men som sagt, galet roligt också! Vi lär oss nog vi med, med tiden :-)
Videoklipp från vallningen idag, kommer senare ikväll.
Tack tusenfalt för all hjälp Jeanette och för att vi får valla på dina får.
Hemma har jag hunnit med lite röjning, satt upp några ramar, gjort ett par grattiskort och röjt lite grand i trädgården. Snacka om att jag hatar brännäslor, de går igenom strumpor, byxor och bränner som satan. Nu ligger det en stor hög brännäslor på min gräsmatta som jag inte vet hur jag ska få bort till komposten. Attans...
Om en liten stund ska jag bege mig mot Hundens hus där jag har kurstart i min första valpkurs och det ska bli jätteroligt, samtidigt som jag är nervös - jag måste sluta bli det...! Måste intala mig: jag kan ju det här!

Inga kommentarer: