onsdag 11 augusti 2010

Onsdag.

I söndags så kom Malin upp med Stella till klubben och det var ett kärt återseende. Min lilla tjocka dam har varit saknad under helgen, speciellt under Frejas monsterperioder. Det var galet jobbigt att packa ihop det stackars blöta, blöta tältet i totalt ösregn men det har fått torka här hemma nu. På söndagskvällen åkte jag och Peter iväg och hyrde film, köpte pizza och tog det jättelugnt hemma i soffan. Jag somnade efter andra filmen, runt 23 och vaknade inte förrän 10 nästa morgon. ”Oj, du var verkligen trött” var Peters kommentar. Japp, och det bara förnamnet. Det blev en mysig morgon hemma och trots att vädret inte verkade lovande så begav vi oss ut på utflykt. Vid 13 var vi framme vid Årekärr, Sandsjöbacka och vi drog på oss gummistövlarna och gav oss iväg! Det blev inte direkt några mängder med svamp om man säger så, men fick med oss ett par lingon hem. Hade tänkt plocka lite mer och faktiskt se om man kunde få till en omgång sylt =) Vore kul att testa! Igår så tog vi vårat pick och pack och åkte in mot stan på förmiddagen, för två timmars rundvandring på Naturhistoriska museét! Det var jätteroligt! Galet, galet många år sedan jag var där och det avslutades med fika på cafe Tintin. Underbart mysiga dagar med älsklingen =)
Om en stund ska vi iväg till klubben för lite träning, tillsammans med Emma & Maria. Det ska bli kul att se vad som sitter kvar från helgen, och att få börja jobba på det vi lärt oss. Är så galet träningstaggad nu att det inte är sant!
Ikväll åker jag och tjejerna hem till Peter där det vi ska laga middag till världens bästa Papi som kommer på besök =) Det ska bli jättemysigt! Sen blir det tidig uppgång på torsdag då vi åker med Jeanette iväg för lite vallträning! Oj, vad jag längtar tills dess! =)
Håller förresten på en del med nya hemsidan: http://www.stellaofreja.se där jag börjar bli riktigt nöjd med Vänner-sidan, även om den självklart inte är full än :-) Hoppa gärna in och kolla om ni vill!

1 kommentar:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hejsan!
Ojjj vilken FIN hemsida & även Vi fanns med på dina Vänner sida!:-)))
Hur ska vi göra med Chippen tycker Du??? Hur ska vi lägga upp det hela är frågan,.
Imorgon ska jag testa han på Kba klubben i en AgilityTävlingsgrupp. Kommer Vi med så kanske Du vill ta han där?!
Vet ej vilka dagar denna kurs går på senare tyvärr.
Va tror du?
Kramiz