fredag 27 augusti 2010

Nu laddar vi rejält :-)

På lördag åker vi till Borås för tävling där båda hundarna ska köra tre lopp vardera. Vi är nog ett gäng som ska dit, och det ska bli trevligt som vanligt :-)

Igår fick jag sällskap av Helena + Bilbo för lite träning på klubben. Jag hade med mig en bana med kombinationer ur banor från helger. Bland annat en tunnelkombination som jag inte alls hann med med Freja, och ska väl inte påstå att jag hann sådär strålande igår heller, men bra att träna på det i alla fall. Frejas kontaktfält satt till 100% hela träningspasset och det kändes jättefint. Dock så var hon på rivningshumör och jag valde att avsluta med lite hoppteknik, måste bli bättre på att träna mer sånt.
Hon har dessutom lämnat två rejäla bitmärken på mig, ett på knäet och ett mitt på låret, plus ett rejält rivsår. Rackarns hund!
De sköt ganska mycket när vi var där och Freja och Bilbo fick köra bana medans Stella satt i buren och inte ville vara med. Men när jag satte in Freja sista gången så såg Stella så galet glad ut att jag bara var tvungen att prova att ta ut henne.

Det som kommer nu har jag svårt att ens säga högt utan att börja lipa av glädje :-) Hon sprang, kampade, lekte, körde agility för fullt TROTS att de SKÖT! Detta har inte hänt förut och jag är så himla, himla glad att hon kunde tränga bort det hon tycker är obehagligt och koncentrera sig på det hon älskar - agility! Vi är verkligen på rätt väg nu....! :-)
Nu ska jag gå ut en promenad med mina små busungar och sen ska jag sätta mig med lite kursplanering som jag måste hinna få klar! På tisdag börjar min första valpkurs på Hundens hus och det ska bli jätteroligt. Sen har vi fått in en nybörjarkurs i agility och en nybörjarkurs i freestyle på Vallda Hund och Hälsa till hösten. Ska bli spännande! :-)

1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Fantastiskt underbart med Stella!! Jag blir verkligen jätte glad för er skull, skam den som ger sig.

Vi ses i Borås!
Kram från oss