söndag 15 augusti 2010

Paradisdagarna är till ända...

Imorgon bitti, 9.00 så stämplar jag in igen... The vacation is over, och ångesten har varit över mig som en efterhängset regnmoln. Som tur är så har jag haft det riktigt skönt ute i paradiset Hajom och mått bra :-)
Det blev vin och härligt tjejsnack tillsammans med Emma i torsdags kväll, och när jag somnade runt midnatt satt Emma uppe och tittade på åskvädret till sent på natten. Som tur var låg jag ovetandes inne i stugan.
Svampinförskaffningen börjades på fredag förmiddag och vi fick ihop en rejäl korg, nästan 5 liter och Emma fick med sig tillräckligt för ett par rejäla svampmackor när hon åkte på eftermiddagen. Det blev en till svamprunda för mig och på kvällen kom älsklingen ut med bussen och det blev mer vindrickande, volleybollspelande, läsande och massa med svamprensning.
Lördagen fortsatte med lite solning i trädgården, där jag dock råkade dra på mig ett getingstick. Självklart precis under bröstet och BH-bygeln skaver på exakt fel ställe, rackarns skitdjur vad jag hatar getingar! Sen så blev det mer svampletning och grillning till en tidig middag, härligt! Peter åkte hem på kvällen men vi hann minsann med ytterligare svampletning! Hihi :-)
Igår kväll fick jag en kväll för mig själv, och en flaska rött och det var inte så dumt att vara lite själv... Imorse fick det bli en lugn förmiddag i trädgården, hundarna glada och jag sträckläste en riktigt bra deckare. Sen blev det skogen igen :-) Fick sammanlagt med mig nästan 20 liter svamp hem, helt galet!
Kvällen ägnas åt planering, planering, planering...!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Kan du maila några svampar till mig då när du har så mycket kanske?!;)

Sofie sa...

Hoppas första dagen på jobbet har varit bra, Elin!:)