söndag 12 december 2010

Årets sista agilitytävling

Det blev en tidig morgon igår, då klockan ringde 04.45. Freja och jag åkte från parkeringen 05.30 och var framme i Götene 08.00. Det var inga roliga vägar dit om man säger så, och jag är väldigt glad över att jag tog mig tid att ta det lugnt.
Agilityloppet var först ut, och det var inte en bana i min smak alls. Flera riv och kraschsenarier gick genom min hjärna när jag banvandrade. Fick rätt ganska tidigt där Freja rev hinder nummer tre, gör sedan ett kanooonslalom (med hets från min sida) och river sedan ett hinder till. Slutade på 10 fel och jag är jättenöjd! Hon hade framför allt ett jättebra hindersug och brydde inte sig om att jag låg långt efter. Blev lite stressad, så blev att jag inte bytte till mina gympaskor utan sprang i mina vinterkäkor (á två storlekar för stora) - ingen höjdare direkt :-)

Hoppklassen var inte heller någon höjdare i mina ögon, den passade inte oss alls. Freja kliver på långhoppet (inte förvånad) och får sedan en femma i slalom, men ingången gjorde hon snyggt! Sen så skickar jag henne över hopphindret, ropar genom och springer. Freja gör precis som jag säger - hon springer mot tunneln som är efter hopphindret, bara det att jag hade tänkt mig en annan tunnel :-) Hon gör exakt det hon ska göra, då vinkeln efter hopphindret pekar mot just den tunneln. Hon låser sig mot tunneln, men lyssnar ändå och kommer tillbaka! Stor eloge till min lilla hund som reagerar så bra där! :-)

10 fel här med och vi hamnade på en tionde plats med en riktigt bra tid trots slalomfel och en extralov. Fick pris och allt! :-)
Hemma var vi i hyfsad tid, efter att ha hämtat Peter och hann knappt inte mer än in, duscha, vända innan vi hämtade upp Emma, handlade lite bakgrejer och begav oss till Tina o Johan för pizzamiddag och julbak. Det blev lussebullar - mycket fina dessutom, trots att vi hade planerat både pepparkakor och Rocky roads med - de andra får vi ta en annan dag :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman,
har tänkt på dig mycket idag, med tanke på vintervägarna upp mot Götene. Försökte ringa förut men inget svar. Skönt att kunna läsa här att allt gick bra och att Freja lyder dig även om du visar fel...ha ha!

vi hörs i morgon
puss
Papi