onsdag 8 december 2010

Välkommen GBU

Igår morse fick jag äntligen rulla ut ur bilhallen i min nya bil. Den känns så ny! :-) Det är en 08:a, men för mig är den splitterny och den är jättehärlig att köra. Bagageutrymmet är en dröm och den största andledningen till att jag köpte bilen rent ut sagt.
Köpte ett galler att ha mellan bagaget och baksätet som jag ställde mig att montera på en gång. Var ett under att det gick ihop - men nu står det där det ska vara. Ska bli lite bättre mysfaktor där bak, med mattor, bäddar och lite annat. Ska även sätta på ett galler till. Efter lite lunch hemma så packade jag in tjejerna i deras nya bagageutrymmer och körde sedan Emma till bilverkstan där hon skulle hämta sin pärla, och jag och tjejerna åkte sedan vidare till klubben. Tog en promenad i snön där hundarna blev helt galna. De var så galet överlyckliga över snön att de inte vart de hade fram eller bak. Galet kul att se dem så nöjda! Blev sedan ett lydnadspass med Freja, som funkade riktigt bra. Körde mest raksträckor utan koppel, läggande, ställande och lämnanden i sitt och ligg. Gick faktiskt riktigt bra. Lite snöätande, bra signalkontroll och bra stadga. Härligt!

Sen hade jag en privatlektion - som gick jättefint, och efter den kursavslutning på en Agility nybörjarskurs - vilket verkligen var sorgligt. Har varit en sådan underbar grupp, med fantastiska tjejer och hundar att jag gärna hade fortsatt ett par gånger till!
Sen körde vi på med Freestylen, där kursarna utvecklas något kopiöst och tränar så himla duktigt hemma! Helt otroligt :-)
Efter mina kurser var klara så kom mitt tappra lydnadsgäng för lite inomhusträning. Johan, Tina, Emma, Emma och Sarah och jag måste erkänna att det var väldigt skönt att träna inomhus en stund. Freja låg bra på platsen, sen var resten sådär. Men vi hade ju redan tränat ett pass, plus att det var en svår, trång miljö - så kanske blev lite för mycket för henne.
Vi tar en träningspaus idag, och fyller dagen med promenader och mys i stället! :-)

3 kommentarer:

Sarah Carlsson sa...

Fan va du bloggar på då! Man får ju prestationsångest...
Himlas fin silverbulan var, tjejerna såg väldigt nöjda ut där bak igår :)
Tack för en härlig kväll igår, i vääääärme för en gångs skull på länge!:P
Kram

Sarah Carlsson sa...

Har gjort collaget i "Picasa". Ett gratisprogram man laddar ner från nätet :)

Men jag har inte tiiiid att blogga juuuuu :P Men ska försöka bättra mig! :P

Eva-Karin sa...

Grattis till nya bilen! Ser verkligen jättefin ut! Vättlefjäll ligger i Angered, finns skidspår och promenadspår nu på vintern och på sommaren kan man promenera och paddla kanot. Ett helt underbart område, medd lite mindre folk än i sisjön. Iaf om man är där på vardagar. Jag var där idag också och gick och träffade bara två människor på hela promenaden. Underbart! Tror jag åker med lite jobbarkompisar till götene. Men tack för erbjudandet, hör av mig om det inte blir så. Annars ses vi på lördag. Kram