tisdag 21 december 2010

Fantastiskt vacker vinterdag




Idag har jag och Tina haft en otroligt mysig vinterdag! Vi var vid klubben vid tolvtiden, där det var totalt knäpptyst. Solen sken och det glittrade av rimfrost. Helt ofattbart vackert och hundarna blev överlyckliga över att få sträcka ut i snön.Sen blev det ett litet lydnadspass, och Freja gick riktigt bra. Vi var även uppe igår eftermiddag, då det var rysligt kallt, och då gick det kanonfint! Vi har lagt ner lite extra krut på apporten under de här passen, och vi börjar se en förbättring. Kan kanske stoltsera med en 5:a iaf efter söndag :P
Efter lydnadspass för Theo och Freja gav oss vi ut i skogen igen, där hundarna hade galet roligt. Jag och Tina satt på knä och karvade loss fastfrusen mossa från stenar och stubbar - ett hårt arbete må jag tillägga. Hundarna tyckte det var jätteroligt att vi grävde och föste undan snö och de hjälpte gladeligen till!
Stelfrusna en stund senare satt vi till slut i bilen igen och begav oss mot Svalebo blommor där vi inh
andlade varor för att göra julgrupper, som vi satte ihop hemma hos mig. Riktigt mysigt :-)
Nu befinner jag mig hemma hos pappa där jag ska bo de närmsta dagarna. Är härligt att komma hit och bara vara, och umgås med min älskade pappa lite extra.
Bilder från idag har jag lånat från Tina :-)

1 kommentar:

Sofie sa...

Vad härligt!!
Och bilden. Gulleni!!:)