torsdag 16 december 2010

Vi väntar in töväder

Igår var en jobbig dag, men blev uppmuntrad av Peter på kvällen som hade roliga nyheter - han har fått nytt jobb. En ny fantastisk möjlighet och jag är så stolt över honom :-) Jag hade lagat flygande jakob, och det blev lite rödvin och en mysig kväll till slut, trots lite deppiga tankar.

Idag har tankarna hängt kvar, som de gärna gör, men känner mig lite piggare. Det är dock, som ni vet, glashalt ute och hundarna har fått nöja sig med kisserundor ute - längre går jag bara inte. Vi nöjer oss med inomhusaktivering istället och hundarna klagar inte, tro det eller ej.

Har idag fått gjort ganska mycket inne i köket. Har ugnsbakat en julskinka - för första gången, har gjort korv stroganoff till matlådor och har bakat tre stycken små kladdkakor att ha på jobbet imorgon.

Mellan varven har jag tränat med hundarna, och de har fått göra tricks för julskinka - smaskens!
Nu har jag Freja tryckt intill min sida här i soffan, jag sitter och avnjuter ett glas vin och väntar på att Criminal Minds ska börja! :-)

Imorgon är det den 17 december, och min absolut sista arbetsdag på JULA. Det känns skönt, men lite konstigt. Jag har arbetat där i över fyra år nu, och har lärt mig massor och arbetat tillsammans med fantastiska människor, så självklart kommer det kännas lite konstigt att kliva ut genom dörren sista gången.
För att ta rätt steg i rätt riktning på en gång så har jag nu skrivit min första faktura som jag ska skicka imorgon :-) Känns nästan lite häftigt. Jag - egenföretagare! :-)

2 kommentarer:

Dreamdogs sa...

Hej
tänkt bara säga att jag länkar din sida på min sida så att jag inte tappar bort den..

Min mail är sandra_sjh@hotmail.com om du vill prata, alltså angående hundarna. Vet inte om du har läst mitt senaste inlägg på aktivhund men iaf verkar som att våra hundar kommer från samma uppfödare (Gunn)

Sofie sa...

Elin - Egenföretagare, låter himla snyggt! ;D