fredag 3 december 2010

Ett PM - till mig!

Nu ligger Ärtan ute på annons på blocket, vilket känns lite underligt. Jag valde att inte lägga ut något telefonnummer, utan ta allt via mail. Jag har fått en hel del mail, och det blir allt lite budgivning på det hela. Dock har jag fått svar av en lirare som uppgett fel mailadress, en som har skrivit svaret på franska (!) och en som jag svarade via mail igår, varav han ringer och väcker mig klockan sju imorse. Halvkul, speciellt då jag inte kunde somna om. Han har alltså, via min mailadress letat upp ett telefonnummer. Tack för det säger jag.
Ja, så det verkar som att Ärtan åker härifrån snart. Jag hoppas hålla den kvar tills tisdag, då jag får den nya bilen då. Fina fina finaste Ärtan ♥

Igår var jag och Peter i Wasa på Julbord med hans arbetskamrater, vilket blev en jättetrevlig kväll! Var jättetrevliga människor, jättegod mat, fantastiskt gott vin och jag stannade kvar längre än Peter då han drog vidare till Rondo för en runda till med Robban Gustavsson.

Har fått mitt aldeles egna, första, PM till lydnadstävlingen den 12/12. Jag står med på en startlista liksom!!! Haha, känns lite underligt än så länge :-) Dock är jag visst anmäld som Elin Fahlgewn, haha. Kul att prova något lite mer exotiskt någon gång :-)
Emma P och jag har hamnat i samma grupp och Emma N och Sarah i en grupp - känns väldigt skönt att vi iaf fick hamna två och två! Har dessutom undersökt vilka mer som är med i våran grupp och glädjer mig över att det inte är med några schäfrar :-)
Ska ta mig ut en vända nu tänkte jag, ska ta en promenad i den råa kylan och sen köra igenom programmet med Freja en gång till. Sen blir det mer hårdträning i helgen, vilket vi längtar efter! Blir antagligen ett pass i fårhagen, två lydnadspass och förhoppningsvis även också agilityträning för båda hundarna. Ska bli gött med en riktig helghelkörare då vi tagit det lite väl lugnt i veckan.

Sarah tog de här fina bilderna förra helgen, då vi var på Göteborgsavdelningen och tränade.

1 kommentar:

Sofie sa...

iih. spännande att det snart är dags för er att tävla.! :)

hoppas du får en fortsatt jättebra lördag, och en minst lika bra söndag.
kram!