torsdag 2 december 2010

Blev ytterligare en underbar dag igår med! Var på strålande humör hela dagen, hjälpte alla kunder med överambitiösa saker och kände mig på topp. Det kanske märktes lite extra, för när jag kom in i fikarummet när jag skulle gå hem så satt den här lappen på whiteboarden. Den gjorde mig oerhört glad och lyfte mig ännu mer. Den här kunden (ja, jag är hundra på vem det var) var så ofattbart trevlig att jag gärna skulle ha gett henne en stor kram för att hon spred sin glädje på det viset hon gjorde. Hon tjänade ingenting på att lämna in den här lappen till min kollega, men hon gjorde verkligen min dag. Tänk på hur enkelt det är att göra en annan människa glad? Ett vänligt ord, en lapp, kanske bara ett leende - och så har du gjort dagen bättre för en annan människa. Så ofattbart enkelt, och så viktigt. Mer sådant människor!
(bonusen från chefen lär dock fortsätta lysa med sin frånvaro)

Det blev middag hemma hos pappa igår, då kusin Tessi var där. Jag, Stella, Freja o Peter var inbjudna och det bjöds på Flygande Jakob (min favoriiit) - mums så galet gott det var! Fick fotmassage av världens bästa pappa! Tack tusenfalt för det. Och hade helt enkelt en trevlig kväll... Det är i o för sig alltid trevligt hos pappa :-)
Jag fick trevliga jobbnyheter gällandes mitt nya jobb. Har massor med kurser inplanerade över våren och så fick jag reda på att min bil kommer på tisdag :-) Wieee.
Så nu är det dags att slänga ut Ärtan på annons, känns lite konstigt att jag inte ha kvar den.

Ikväll blir det Julbord med älsklingen, har dock inte kommit på vad jag ska ha på mig än - känns mindre bra.

2 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Vilken underbar lapp som kunden lämnade efter sig!

Kram Camilla

Dreamdogs sa...

Alltså din hund är så sjukt lik min border collie, kan den vara från Norger (GjeterJenta??)