fredag 10 december 2010


Det var träningskväll igår, och trots trafikolyckor, bilköer och sliriga backar så tog vi oss till slut fram till klubben. Blev promenad med gänget där Stella fick kånka på en klövjeväska för att få göra lite extra. Hon har ju lite vintervila nu, och går inte direkt ner i vikt. Inte för att jag vill det heller, hon får gärna öka. Får bara se till att musklerna får jobba lite ändå, utöver promenaderna. Ska slänga på Freja en väska nästa promenad, med 15-kiloshantlar i, för att se om det bromsar upp hennes framfart något (tvivlar dock på det)
Träningen blev kort men bra. Det var så kallt att vi till o med såg på collien Theo att han frös lite. DÅ är det kallt mina vänner.
Freja körde fritt följ - kändes jättebra. Sen gjorde vi inkallning, ställande och läggande - och det gick helt okej. Problemet är fortfarande att hon reser sig/sätter sig när jag intar utgångsposition. Då Emma kommer på den brillianta idén att jag ska släppa henne med blicken. Testar - och det fungerar perfekt. Varför har vi inte kommit på det förut?! Det är helt logiskt då det tar bort förväntan från Freja att behöva ligga steget före, och det tar bort mycket press från min sida. Kanooon helt enkelt. Nu hoppas vi bara att det fungerar lika bra på söndag :-)
Efter att jag tinat upp mina fötter i bilen så blev det styrelsemöte hemma hos Cecilia i Mölndal. Nu måste jag ut med mina tjejer en runda till innan jobbet. 5 dagar kvar idag :-)

1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Gud vad jag tycker att du är duktig Elin som är så ihärdig och tränar så målmedvetet!
Håller tummarna för er på söndag, lycka till!

Kram från Camilla